Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

leje af lokaler hvad betyder

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 423
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne ikke finde en kategori der passede helt så valgte denne

Jeg er igang med at kikke på lokaler og det er mest leje jeg kikker på men nogle af den står der salgspris 600.000kr f.eks eller godwiil 600.000 eller afståelse 600.000 hvad betyder det forskellige jeg vil gerne leje så ville nødig betale 600k oven i først :) da nogle er på 0

Hypnose er en kreativ måde at løse dine problemer på.

Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 14:24

Jeg vil tro det betyder, at du skal lægge 600.000 DKK for at få lov til at overtage lejemålet. Måske fordi det har en super attraktiv placering eller lignende.

Det ser man desværre tit i KBH - jeg mener ikke det er 100% legalt.

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 20:52

Hejsa,

Afståelse/nøglepenge er skam helt legalt. Man betaler som tidligere skrevet, for beliggenhed og goodwill.

Her i Aalborg er store detail kæder villige til at betale op mod 3mill i afståelse - blot for at få lov til at overtage lejemålet, andet er der ikke i det;0) 

Finkena

Tilmeldt 28. Mar 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:38

Som Finkena skriver er det fuldt ud lovligt.

Jeg har som erhvervsmægler lavet masser af lejekontrakter hvori der er en afståelseret.

Du kan som ny lejer sikkert også få en afståelsesret i din lejekontrakt.

Grunden til at en ejer af et lejemål bruger denne mulighed er at ejeren så bliver fri for at finde en ny lejer, og så kan den nuværende lejer så tjene lidt penge på at finde en ny lejer.

Normalt forretningsgang er så at man kun kan kræve afståelse hvis den nye lejer er i en beslægtet branche, men ingen regel uden undtagelse.

Der findes også masser af lejemål hvor denne mulighed ikke er tilstede, det er helt op til ejeren af lokalerne om han vil benytte sig af denne mulighed. 

Håber du blev lidt klogere, ellers er du velkommen til at stille flere spørgsmål.

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Skrevet kl. 11:04

Hej Macgyver,

Jeg fik lige en tanke i og med mange nystartede kan have svært ved at få banken til at låne en en hulans masse penge til afståelse, men kan man få "vurderet" sit lejemål løbende for hvad man kan få i afståelse - selvfølgelig er det vejledende, men det er det jo også når man vurderer et hus - så banken nogenlunde kan regne ud hvad man er værd den dag man evt gerne vil stoppe?

Finkena

Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 11:09

Er der nogle der ved hvor svært det er at låne penge til at åbne butik idag

Og hvad er bedst at gå i banken og spørge om lån eller at finde et lokale først og så spørge om lån 

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Skrevet kl. 12:17

Puha, det er svært at svare på. Så vidt jeg forstår, så er bankerne en smule bange for at låne ud til os tøjbutikker da så mange går neden om og hjem, men det afhænger nok også af hvor i landet du bor og hvilken slags butik du skal have.

Jeg ville undersøge hvad jeg kunne leje et lokale for inden jeg gik i banken, så har du en mere realistisk plan at komme med i banken

Finkena

Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 12:56

fint det er også det jeg er igang med :)

Er det i hele tøjbrancen det er sådan ? 

Tilmeldt 28. Mar 08
Skrevet kl. 17:15

Jeg har godt nok ikke hørt om den konstallation før.

Selvfølgelig kan man godt bruge det som argument overfor sin bank, men det kan være meget svært at prisfastsætte en afståelse,der ligesom en pris på en ejendom altid er til forhandling.

Hvis du f.eks. giver 500.000 for en forretning i afståelse er det langt fra sikkert at du kan få det igen, når du engang skal skille dig af med lokalerne, og til forskel fra fast ejendom kan banken jo ikke få pant i en afståelse.

Tilmeldt 28. Mar 08
Skrevet kl. 17:16

Og ovenstående indlæg var svar til finkena

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)