Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Likvidation

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kører på Virk.dk om en likvidation af en IVS firma, så jeg er færdig med det. Virk.dk har sendt til mig at jeg nu er har ansvar som likvidator.

Er der nogen vid om, hvad er næste trin?

F. eks: Skal jeg oplyse kreditor på Statstidende? ellers det sker automatisk.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke helt med på hvorfor I har valgt likvidation  og ikke lukning ved erklæring som jeg ville mene var lettere? Frivillig likvidation betyder at alle kreditorer skal betales og selskabet må jo så have valgt dig som likvidator - hvilket jo betyder du kan få personlig hæftelse ved at træde forkert. Hvor for likvidation egentlig=

Likvidator har så ansvaret for at alle selskabets kreditorer får besked om likvidation - Det skal ske både ved direkte besked til kendte og ved annoncering i statstidende og det er likvidators ansvar. Herefter har kreditorerne 3 mdr til at komme med krav.

Du sælger så alle selskabets aktiver og betaler alle kreditorer over disse 3 mdr. Du skal også afgøre om der kan være krav du ikke kan godkende.

Herefter skal der laves likvidationsregnskab og her vises hvordan overskud skal fordeles. Det dækker periode fra seneste rapport til afslutningen

Så holdes der afsluttende generalforsamling hvorejerne godkender regnskabt og så modtager de overskud/likvidationsprovenuet hvorefter likvidator via virk.dk registrerer selskabet som færdigt likvideret og det er lukket ned. 

Normalt - uden at kende jeres beslutning om at DU skal være likvidator uden at have erfaring i det, ville jeg fraråde fremgangsmåden og nok, hvis der er midler i selskabet, have valgt lukke ved erklæring

Mere om de forskellige lukke metoder her inkl. likvidation. http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-selskab.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John

Du har ret om det. Jeg trorede at Likvidation er samme konkurs. jeg mener at ejerne har ikke en personlig hæftelse.

Det er lille IVS firma og de har huslejekontrakt for to år 2018+2019. Forretningen er IT og de har små ting som aktiver.

De har lukket i nov 2018 og kan ike betaler husleje frem 2019.

Som du har sagt, jeg kan se at vi er på en forkert måde.

Har du oplysninger om hvordan kan vi stoppe med Likvidation.

Tak for hjælpen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene du skal kontakte den skifteret hvor du er blevet udmeldt som likvidator (og måske selskabsstyrelsen) Jeg ville dog nok gå til en revisor og høre hvad sådan en skulle have for at udrede tingene så du  ikke kommer galt af sted

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvem skal så stille sikkerheden på 40.000 kr. til skifteretten for at få taget ivs under konkursbehandling?

Her ville den "grimme" løsning have været at afmelde ledelse og fremtvinge tvangsopløsning. Nu er ledelsen sluppet af krogen og selskabet tegnes af likvidator. Det er likvidators opgave at indgive konkursbegæring, hvis der ikke er værdier til at dække krav fra kreditorer i selskabet.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)