Halløj. Håber, nogen kan svare på følgende: Jeg har en firmakonto til mit enkeltmandsfirma, og derudover har jeg også oprettet en ganske almindelig konto i min bank, som jeg hiver al moms over på, da jeg gerne vil have momsen stående separat for overskuelighedens skyld (så kommer jeg heller ikke til at bruge af den ved en fejl). Mit spørgsmål er, hvordan dette skal bogføres? Som en "Privat hævning"? Eller som "Flyt af penge mellem beholdninger"? Jeg bruger standard Dinero, og sidstnævnte funktion er kun tilgængelig for Pro-medlemmer. Mit firma tjener forholdsvist lidt (har alm. job ved siden af), så jeg vil helst undgå at bruge penge på Pro. Tak for hjælpen. |
Flytning af penge mellem interne konti - det må du så bruge kassekladde til MEN - det er altså noget besvær helt ærligt. Du har jo løbende både købsmoms og salgsmoms og skal så flytte mere eller mindre hver gang du laver en bogføring. Du kan se hvad din NETTO moms er hele tiden og den må du så bare lade være med at bruge - uden at skulle have den på en konto for sig - vil være mit råd
vh John Hannover