Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån af aktiv til egen IVS mod betaling

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jan 18
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. 

Jeg har læst lidt om emnet og har fundet ud af at man gerne må låne sin egen virksomhed penge, dette skulle dog også gælde aktiver.

Jeg ville i dette tilfælde gerne finde ud af om man må låne sin virksomhed en aktiv (tangible/intangible) mod fair betaling? 

Er der nogle grænser for hvor meget kan kan låne sin virksomhed og er der andre ting jeg bør være opmærksom på?

Tak på forhånd!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke tage penge for at låne aktiv ind. Det vil jo være, at selskabet lejer, og lejer man ud til erhverv, har man skat af hele lejen, hvorved en hver fordel er borte

Kun penge kan du låne ind og der er krav om markedsrente

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 18
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar John. 

Hvor mange procent skat skal man betale i tilfældet af at man lejer assets eller software ud til sin virksomhed?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Personlig skat af lejeindtægt i princip uden bundfradrag 41-56% mod fradrag i selskabet til 22% ,med mulig afskrivning af aktivt hvis det alene bruges til udlejning  - men det giver ikke mening - sælg det til dit IVS - få en markedspris frem - via blå avis eller lauritz og sælg det til den pris fra privat til selskab

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Personlig skat af lejeindtægt i princip uden bundfradrag 41-56% mod fradrag i selskabet til 22% ,med mulig afskrivning af aktivt hvis det alene bruges til udlejning  - men det giver ikke mening - sælg det til dit IVS - få en markedspris frem - via blå avis eller lauritz og sælg det til den pris fra privat til selskab

vh John Hannover

I skal begge læse op på “Anpartsvirksomhed”.

 

Der er intet til hindrer for at man som privatperson kan udleje et driftsaktiv til sit eget selskab - og man beskattes som kapitalindkomst - i øvrigt med fuld skattemæssigt fradrag i selskabet.

Mange ”enkeltmands” selskaber som har brug for et dyrt aktiv bruger løsningen for at skatteoptimere

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Der er intet til hindrer for at man som privatperson kan udleje et driftsaktiv til sit eget selskab - og man beskattes som kapitalindkomst - i øvrigt med fuld skattemæssigt fradrag i selskabet.
sorry ja - kapitalindkomst beskattet med 27-42% ex kirkeskat (vel ca 37% på positiv nettokapitalindkomst om jeg husker ret - op til grænsen og så 42%) - mod fradrag i selskabet 22% -

Jeg kan stadigt vanskeligt se stort formål med at leje ud (med mindre det er sikkerhed mod kreditorer som jeg kan forstå) - frem for at sælge til selskabet - uden skat hvis det er privat aktiver og der anvendes markedspris, så så får fuldt fradrag for hele beløbet i stedet for blot for en lejeindtægt man skal rode med skattemæssigt

Jeg tror ikke jeg er med på skatteoptimeringen i "enkeltmands" IVS ved at leje sine private aktiver ud fra privat til IVS - men lærer meget gerne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)