Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Står lidt i klemme vedr PMV vs Enkeltmands samt moms og gæld

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Dec 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ny i forhold il iværksætteri og mht til dette indlæg ønsker jeg også at være lidt anonym.

Jeg vil gerne have lidt hjælp til omkring min plan om at starte som iværksætter og konverere fra pmv til enkeltmands

Sagen er den at jeg har et meget stort gæld til SKAT pga en erstatningssag for 10 år siden. En straffesag hvori at den skadelidte har haft tabt erhvervstjeneste/evne. Jeg skylder mange penge til skat , over en mio.. Grunden til at jeg siger dette er på grund af, at jeg har tænkt mig at investere i virksomheden og gøre noget mere ud af det dvs leve af det. Jeg vil selvfølgelig gerne have moms tilbage så længe jeg er i underskud, og ærlig talt så ved jeg ikke helt hvordan det er med moms fungerer i forhold ti gæld så det kunne være en stor hjælp at vide lidt om det også i forhold til at jeg skylder så meget. Lad os sige jeg køber kamera - kan jeg så få momsens tilbage? Og geninvestere det i vriksomheden uden skat tager dem? Alternativt vil jeg gerne lave en enkeltmanddsvirksomhed i en vens navn eller min fars navn og så være ansat i virksomheden så skat ikke tager dem er dette muligt eller .Men er der en måde hvro jeg kan undgå at skat tager pengene, jeg vil gerne afdrage og aftale et beløb med skat, men kan man det uden at de tager alting fra en med de her momsbeløb? Negativ moms. som det jo hedder. Har hørt at jeg kan aprette et Aps så kan skat ikke tage dem er det rigtigt.
Vil gerne konvertere til enkeltmands og lave en seriøs forretning ud af det men føler mig så begrænset af den her gæld og det gør mig ked af det for vil virkelig gerne vækste og gøre en indsats for at betale det jeg skylder tilbage , men er det muligt at optimere det på en måse så man kun betaler meet lidt af gangen eller lign, nogen der har nogle tips eller forslag? Mvh mig..
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

exodus11:
 jeg har et meget stort gæld til SKAT pga en erstatningssag for 10 år siden. En straffesag hvori at den skadelidte har haft tabt erhvervstjeneste/evne. Jeg skylder mange penge til skat
lidt svært at se hvordan det gav skattegæld

exodus11:
Jeg skylder mange penge til skat , over en mio.. Grunden til at jeg siger dette er på grund af, at jeg har tænkt mig at investere i virksomheden og gøre noget mere ud af det dvs leve af det. Jeg vil selvfølgelig gerne have moms tilbage så længe jeg er i underskud

Nu er det nok galt tænkt at ville have moms retur så længe man er i underskud ,for momsregistrering forudsætter du satser på overskud, men JA du kan få moms retur også hvis du har underskud - 
Der vil givet ske modregning i gammel skat

Tag og drop alle planer om stråmand osv og nej du kan ikke - uanset ApS eller andet undgå der stilles krav om sikkerhed for den gamle skat.

Jeg kan godt forstå ærgelsen - og du må jo ringe og tale med skat, og siden få en aftale bekræftet, hvis de vil gi dig en ny chance, men sandheden er jo, at du har taget samfundets penge (vores) ved ikke at betale din moms som du har opkrævet, og det har en pris. Jeg tror det er umuligt idag at få aftale om tilbagebetaling når du en gang har været gennem møllen

Jeg tror du skal ud og finde dig et job, og der er ikke store problemer, hvis man ikke er for kræsen. 
lad nu være med at grave hullet dybere, ved at omsætte for meget i PMV uden momsregistrering

god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:50
Hvor mange stjerner giver du? :

@John. Nu skriver trådstarter ikke at han skylder skattekroner men skylder til SKAT, hvilket kan være et beløb, som er sendt til opkrævning hos SKAT.

Hvis det er tilfældet vil det ikke give problemer med registrering men man må forvente at SKAT vil modregne evt negativ moms i der beløb. Vejen udenom er så at lægge aktiviteten i selskabsform.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

@John. Nu skriver trådstarter ikke at han skylder skattekroner men skylder til SKAT, hvilket kan være et beløb, som er sendt til opkrævning hos SKAT.

Hvis det er tilfældet vil det ikke give problemer med registrering men man må forvente at SKAT vil modregne evt negativ moms i der beløb. Vejen udenom er så at lægge aktiviteten i selskabsform.

enig det kan jo sagtens være anden gæld der kræves via skat - og i så fald vil den jo ikke påvirke andet end - det som kan opkræves via løn/skat - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)