Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sælger jeg bedst mine ydelser inden for foredrag/undervisning

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 16. Dec 18
Indlæg ialt: 4
Fra  Synergi Consulting Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har startet en foredrags/undervisnings-virksomhed med et budskab, som jeg mener er vigtigt at få ud - forebyggelse af økonomisk IT-kriminalitet.

Foredraget indeholder information om, hvilke trusler der er for at blive snydt, og hvad man selv kan gøre for at undgå at blive snydt. Målgruppen er skoler/uddannelsesinstitutioner, foreninger og virksomheder, idet denne form for kriminalitet er rettet imod alle, og der er forurettede i massevis alle stederne.

Der er tale om et bijob, da jeg fortsætter i mit fuldtidsarbejde.

Hvordan kommer jeg bedst i kontakt med min målgruppe? Skal jeg udsende brochurer, henvende mig til brancheforeninger, eller noget helt andet?


Mvh


Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes du skal finde et par fridage hvor du kan bedrive kold canvas = køre ud til de skoler mm som du mener kan have interesse. Ring inden og se om du kan få en 10 min aftale med den ansvarlige på institutionen, og sig du meget gerne vil have et kort møde, for lige at forklare hvad du kan tilbyde. Brochurer osv tror jeg ikke bider, jeg tror de ryger ud

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Dec 18
Indlæg ialt: 4
Fra  Synergi Consulting Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John,

tak for dit svar.

Jeg har samme frygt med brochurerne, så du har nok ret i, at det er den personlige kontakt, som virker bedst.

Nu jeg har dig - hvad med moms? Jeg har svært ved at finde et præcist svar på om jeg skal tillægge moms på fakturaen ifm. mine ydelser, foredrag/undervisning vedr. forebyggelse. Er der evt. forskel på om det er et foredrag på en skole eller i en virksomhed?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Momsfri undervisning er hvis man underviser i noget med et fagligt niveau - lidt type folkeskole og op - og det tror jeg ikke det du er igang med ligner - det er konsulent og undervisning af IT ansvarlige på disse steder, til at undgå IT hacking mm

Var det skolebørnene du underviste i IT som fag, var det momsfrit - du kan se https://johnhannover.blogspot.dk/2018/04/momsfri-undervisning.html som måske gør dig klogere på forskellene

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Dec 18
Indlæg ialt: 4
Fra  Synergi Consulting Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak igen - jeg kigger på dit indlæg, og så pålægger jeg moms.
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Synergi Consulting:
Tak igen - jeg kigger på dit indlæg, og så pålægger jeg moms.

Tjek lige en ekstra gang inden du automatisk pålægger moms, en del foredragsvirksomhed er fritaget for moms - idet det går under "Kunstnerisk virksomhed" ;-)

https://skat.dk/skat.aspx?oid=1947096 

Held og lykke med projektet
/Brian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Undervisning af IT kyndige i IT sikkerhed tror jeg altså ikke på kommer under kunst men som nævnt ja _ check om det kunne være momsfritaget fordi du evt underviser i almendelighed skolelever på fagligt nivau i IT - for så er det sikkert momsfrit - men ikke hvis det er - rettet mod de IT ansvarlige og gennemgang af deres konkrete systemer.

Er det på uddannelses institution og af faglig karakter til eleverne - så er du sikkert momsfri.
Du skal muligvis via en revisor for at få den konkrete bedømmelse med en bedre beskrivelse af fagligt niveau og - dem du underviser - og nævn dog bare kunstnerisk foredragsvirksomhed - og så det med fagligt niveau mm https://johnhannover.blogspot.dk/2018/04/momsfri-undervisning.html

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Dec 18
Indlæg ialt: 4
Fra  Synergi Consulting Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er tale om foredrag om økonomisk IT-kriminalitet og hvad man kan gøre for at undgå at blive ramt. Det er IKKE teknisk, og ikke rettet mod IT-kyndige i virksomheder. Altså intet om, hvilke virussystemer man bør anvende mv.

Det er foredrag/undervisning ud fra min viden om emnet, samt løsninger til, hvordan man undgår at blive ramt selv. Med økonomisk IT-kriminalitet tænkes f.eks. når folk snyder hinanden i samhandelssituationer, falske investeringsmuligheder, misbrug af kreditkortoplysninger, falske hjemmesider, CEO-fraud og meget mere.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 1. Jan 17
Indlæg ialt: 166
Fra  Online Relation Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Annoncering på LinkedIn ligger lige til højrebenet ift din målgruppe.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Cookie - John Hannover:
Undervisning af IT kyndige i IT sikkerhed tror jeg altså ikke på kommer under kunst

Enig, hvis det er undervisning, så kommer det ikke ind under den del.

Men hvis det er foredrag så _kan_ det være momsfritaget.

Jeg er selv blevet noget overrasket over definitionerne hos Skat i den forbindelse - sidst jeg spurgte for at få præciseret et helt konkret eksempel (i november) så var svaret at foredrag blev defineret som et "indlæg" i et program af max et par timers varighed, dvs. det måtte ikke være en her dags workshop. Den "kunstneriske" del har ikke noget at gøre med om det er "kunst", men om foredragsholderen selv definere indholdet (har den kunstneriske frihed) eller det er et bundet emne - og så skal der være en "grad af underholdning" over det - eksempelvis nogle personlige anekdoter eller erfaringer.

Det var ordene - jeg synes selv det er meget bredt defineret :-)

Men ellers helt enig, trådstarter bør få sin revisor med indover for at stå på mål for beslutningen.

Stor hilsen
/Brian

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)