Hvor skal selskabskapital indbetales til? - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Start af selvstændig virksomhed

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Hvordan starter jeg selvstændig virksomhed? "

Hvor skal selskabskapital indbetales til?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
Amino-karma 38
Fra Esbjerg
Tilmeldt 15. dec 18
Indlæg ialt: 10

Fra Real Fast
Skrevet 15-12-2018 kl. 18:46
Undskyld, hvis dette er et dumt spørgsmål, men jeg kan umiddelbart ikke finde noget svar.

Når man registrerer sit IVS skal man lave en egen-erklæring for at selskabskapitalen er indbetalt til IVS, men hvordan kan jeg overføre penge til mit firma som ikke er registreret endnu? Jeg har jo ikke en erhvervskonto og kan ikke få en før firmaet er registreret... Har jeg totalt misforstået noget?
Amino-karma 169.783
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 36.816
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 15-12-2018 kl. 19:33

Med under 25 t kan du bare bekræfte du har dem i en cigarkasse - og så bør du nok checke bank inden også - da mange opdager det slet ikke er så let at få IVS bank idag - og det skal du jo så bruge til at sætte pengene ind. Du kan også få en konto til IVS xxxx under stiftelser og bruge den inden

vh John Hannover

Amino-karma 38
Fra Esbjerg
Tilmeldt 15. dec 18
Indlæg ialt: 10

Hjalte Tagmose
Fra Real Fast
Skrevet 15-12-2018 kl. 20:32

Okay, så jeg bekræfter altså bare at jeg har dem, og så sætter jeg dem på en konto når jeg får en? Hvordan ville en egen-erklæring se ud i dette tilfælde? Ville det stadig være:

Undertegnede erklærer, at selskabskapitalen på XXXX kr. til kurs 100 er indbetalt kontant til [indsæt navn] IVS den 15/12/2018.

Amino-karma 209
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. sep 17
Indlæg ialt: 59

Peter Larsen
Fra Svensmarke Økonomi & A...
Skrevet 15-12-2018 kl. 21:21

Du behøver ikke sætte pengene i banken, du kan have dem i din pung.

Jeg mener du kan finde erklæringen på erhvervsstyrelsens hjemmeside.

Husk at du skal oprette en nem-konto.

vh. Peter

Svensmarke Økonomi og Administration IVS - Rådgivning, administration og IT-systemer - www.svensmarke.com

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)

RSS-feed

Besøg vores samarbejdspartnere :