Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

APS: med eller uden Holding?

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

MarkusK:

Det er et spritnyt selskab men en igangværende virksomhed. Tallene er baseret på allerede indgåede ordrer og omkostningerne er kendte fra tidligere arbejder. Deraf er overskuddet sjusset ud fra at jeg ikke deltager fysisk i produktionen som en slags buffer. Jeg kan altid selv indgå fysisk hvis det viser sig at være nødvendigt for at holde tallene.  Forskellen er at det går fra 1-2 ansatte til 5-6 ansatte og for at undgå  den større risiko og for at overgå til selskabs skat.  

lyder super og klogt med selskab helt klart. Tag pensionen med i overvejelsen og holding som sikkerhed ikke som skattefordel hvad det ikke er

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Mester.dk Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen fordel i at når jeg går på pension og lukker driftselskabet, så over nogen år udlodder en del af pengene fra  holding som supplement til pensionen ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke udelukket forudsat du ikke fra andet udnytter f.eks 27% undergrænsen for aktieindkomst mm - men det gør du nu nok - og hvem kender i øvrigt regler om 11år

Du kunne jo så også gøre samme fra drift når alle var afskediget og det dermed var - lige så passivt som dit holding ville være. Du skal jo regne med nogle penge til holding drift - lovpligtig forsikring bank regnskab - men med dine tal er det jo ikke det store - så lav du bare holding - Det er mest som sagt for at kunne penge i sikkerhed for kreditorer - og det synes jeg man skal, med dine tal

Derudover - ligger der et stort overskud i selskabet - så skal det jo anbringes - og er det så i værdipapirer, så er der lagerbeskatning hvert år af ikke realiserede gevinster og - og så akkumuleres op til langt mest nok skal ud til 42% - efter den betalte 22% selskabsskat.

Tog du løn op til topskat og betalte til livrente/ratepension frem for at spare op i selskabet så ville de penge stå til 15,3% pal skat i hele perioden, og indbetaling forhindre topskat - så hav det i tanken i alle fald - 11 år til 15,3% frem for måske 42% er en kæmpeforskel

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Mester.dk Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ha ha det gav lige lidt tanker.  Men altså, holding for at beskytte hvis noget går galt i drift,  og måske en pæn del af overskuddet i en pension (fordi der er en besparelse mellem 15 og 42).  Og så resten i holding så der er en frihed til stadig at kunne investere hvis feks børnene vil starte noget selv, og far kunne komme ind som sleeping investor og komme med gode råd som sikkert bliver nedstemt. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MarkusK:

Ha ha det gav lige lidt tanker.  Men altså, holding for at beskytte hvis noget går galt i drift,  og måske en pæn del af overskuddet i en pension (fordi der er en besparelse mellem 15 og 42).  Og så resten i holding så der er en frihed til stadig at kunne investere hvis feks børnene vil starte noget selv, og far kunne komme ind som sleeping investor og komme med gode råd som sikkert bliver nedstemt. 

you are getting there :) 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Mester.dk Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige et tillægs spørgsmål og undskyld hijacking af tråden,  ved oprettelsen er selskabs kapitalen 50.000 men der går ca 5 uger inden der går penge ind, hvorved jeg har udgifter på ca 100.000 inden der går ca 200.000 ind.  Det vil sige at jeg selv dækker ca 50.000 ind fra min private konto i mellemtiden. Skal det bogføres som et lån til selskabet eller er det nemmere at oprette en kasse kredit.  Jeg kan sagtens selv fungere som kassekredit for selskabet, men er det mindre kompliceret bare at oprette erhvervs kontoen med 50.000 i selskabs kapital og 50.000 kr "flydende start kapital" som kan trækkes ud når selskabet selv er så likvidt. Og skal det fremgå af stiftelses papirerne, hvad der er hvad ?  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du ved de kommer ind på 5 uger - så ville jeg bogføre som udlæg i egenkapitalen - kort udlæg

Tager det lidt længere (og det bør man frygte) så skal det ind som et regulært lån fra dig og så er der krav om beregning og betaling af markedsrente (ofte 4-9%) som selskabet har fradrag for og du beskattes af. Ellers beskattes du uden selskabet har fradrag.

Det bogføres så som kortfristet gæld i egenkapitalen - mod bank - og så kan du tage udgifter helt som normalt mod bank

Kassekredit er hverken lettere eller sværere administartionsmæssigt men renten går så til banken i stedet for til dig selv, og det er ikke let at få kassekredit i nyt ApS

Overvej http://startup-linkguide.blogspot.dk/2016/09/aps-alt-om-anpartsselskaber.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville lige komme med hvad jeg betaler for mine 3 holdingselskaber og driftselskab.

Danske bank har en pakke der hedder bussines online hvor du betaler 200 kr om mdr. 2400 om året.

Det er driftselskab der betaler det, det der er special ved denne pakke er at holdingselskaber er gratis om mdr. Dvs jeg betaler for et selskab, men har 4 selsksber i alt for samme pris.

Ang. Forsikring , gælder det samme . Holdingselskaber er gratis fordi de er på samme police nr som driftselskabet.

Her betaler jeg 2500 kr om året for driftselskab og alle de 3 andrr Holdingselskaber er dækker ind på samme vilkår som driftselskab.

Regnskab laver jeg selv = koster ingen penge, dog hvis du skal have en revisor til at lave det koster det 5000 kr pr selskab .

Dog skal jeg gøre opmærksom på at holdingselskaber har et oprettelse gebyr hos danske bank på 2000 kr. Men det er kun et engangs beløb.

Så det med at det koster 5000-8000 kr om året for holdingselskab holder ikke vand.

Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Mester.dk Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ret sikker på hvornår pengene kommer,  da det er en gammel kunde hvor man kan stille sin kalender efter den dato hvor pengene går ind.  Bogførings mæssigt  tror jeg ikke det bliver mig der kommer til at lave det, selvom dinero er super nemt at have med at gøre, men en del af pakken er at selve bogføringen overgår til en anden.  Jeg ville bare være sikker på at jeg ikke fik lavet mangelfulde stiftelses dokumenter.  Nej der vil heller ikke blive oprettet kassekredit til aps da det er selvfinansierende fra omkring 21 feb 2019 og den mellemliggende kredit fra 7 januar  har jeg styr på. Ville bare være sikker på ikke at  få et vink med en vognstang fra en eller anden styrelse for at have smidt private penge ud og ind af selskabet. 

Tak John det har skabt betydelig mere klarhed :-) 

Til skyggemanden. Tak for info,  jeg vil prøve om jeg kan oprette noget tilsvarende hos nordea, det lyder umiddelbart som en god deal du har der.   

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

MarkusK:
Tak John det har skabt betydelig mere klarhed :-) 
herligt - Var lidt undrende overfor at mit svar med hvordan du enten brugte udlæg - eller kortfristet gæld til indskud af midler indtil penge kom ind - gav en EN stjerne som betyder, du var helt uening. Hvis - så lad høre hvad du mener var galt - så kan jeg svare - eller lære :) 

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)