Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konsulent / CVR

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino,

Jeg står i den situation at jeg arbejder som sælger/headhunter, hertil er min kontrakt en “konsulent” aftale. Og jeg har selvfølgelig som hensigt at betale skat, men hvordan?

Jeg får fast honorar på 10.000kr + bonus ordning pr. Måned B-indkomst. Dvs. Jeg tjener mere end 50.000kr over 12 måneder.

Skal jeg oprette virksomhed og i så fald hvilken?eller er det korrekte at indberette mit honorar som B-indkomst på skat hjemmeside.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Frajylland:

Hej amino,

Jeg står i den situation at jeg arbejder som sælger/headhunter, hertil er min kontrakt en “konsulent” aftale. Og jeg har selvfølgelig som hensigt at betale skat, men hvordan?

Jeg får fast honorar på 10.000kr + bonus ordning pr. Måned B-indkomst. Dvs. Jeg tjener mere end 50.000kr over 12 måneder.

Skal jeg oprette virksomhed og i så fald hvilken?eller er det korrekte at indberette mit honorar som B-indkomst på skat hjemmeside.

det rigtige svar kunne let vaære - at din "konsulent aftale" er omgåelse af kildeskattelov - med fast honorar osv - og arbejdsgiver bryder loven ved ikke at have dig som ansat helt enkelt

læs evt om kriterierne - det er ikke noget man bare aftaler, det har alene at gøre med arbejdets/ansættelsens - karakter https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)