Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring i Dinero af materialer til prototype: Købt uden for EU og i EU uden moms for under 10.000 kr.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Nov 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Er der nogen herinde som ved hvor materialer der skal bruges til en prototype, som er købt uden for EU og i EU uden moms, skal bogføres i Dinero?
Jeg har set et svar til et lignende spørgsmål hvor det foreslås at:

"bogføre direkte som afskrivning - lave en 8045 konto med moms (hvis der er moms på regningen for de dele du køber) og kalde den ny konto for Dele til prototype - og så bank som modpost".

Men gælder dette også hvis det er varer købt uden for EU og i EU uden moms?

Mange tak :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker som forbrugsmaterialer og så vil det for mig virke mærkeligt at bogføre som afskrivning. Jeg ville tage det som varekøb uden for EU ved at oprette leverandøren korrekt som uden for EU for du skal have det bogført så du får det får korrekt importmoms med også , og det gør du ved at leverandøren er oprettet korrekt som landet uden for EU

Du må også have fået en importmoms specifikation sammen med fortoldningen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Nov 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for hurtigt svar John :)
Prototypen har ikke nogen værdi i sig selv og kan mest af alt kan karakteriseres som et eksperiment. De indkøbte materialer mister også deres værdi, når de anvendes til prototypen, for de kan ikke genanvendes eller sælges videre.
Hvis jeg bogfører materialerne under "Varekøb uden for EU", bør jeg så senere bogføre et vareforbrug af materialerne i Dinero, når materialerne er anvendt?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej så er det forbrugsmateriale og når du tæller lager op og de er væk - så er der ikke noget yderligere at bogføre - Du kan jo skrive på bilaget, at der er tale om forbrugsmaterialer der går til prototype der ikke kan genanvendes eller sælges

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Nov 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle tiders, tak. Det vil jeg gøre.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)