Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Strukturering/opbygning af Adwords konto

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:

Hej Jace

Budget kan være godt i starten til at sikre at tingene ikke løber løbsk hvis man laver en fejl, men ellers bør du på sigt droppe* at have budget på. Hvis du tjener penge på hvert klik så skal du bar ehave så mange af dem som muligt, og gør du ikke så skal du af med de "dårlige" søgeord.

Du kan læse mere her om salgssporing Sat rigtigt op kan du se pris per salg, ROI m.m. som kan hjælpe dig med at optimere kontoen.

*) Forudsat at der er en webshop eller lign. Er man ude i branding giver budget god mening.

Hej Jesper

Tak for dit svar.

Når du siger at man skal droppe budgettet så gøres det vel i praksis bare ved at sætte budgettet til 9.999.999.999,- ik? Eller kan man slå det helt fra?

Apropos budget, så har jeg har lidt problemer med at få flere klik end jeg har nu. Jeg har som udgangspunkt omkring 150 klik til en samlet pris på 40 kroner. Mit budget står til 5000,- men den kommer slet ikke i nærheden af det. Skal jeg simpelthen bare øge min klikpris for at den bliver vist noget oftere, så budgettet kan blive brugt?

Jeg har flere mainstream søgeord som burde have en masse søgninger, så jeg tror ikke det er det der er problemet.

Mvh

Jace

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:43

Det lyder som om dit budget ingen praktisk betydning har, så for nu kan du ignorere det.

Overordnet bør du vide hvor mange kroner du i snit tjener per ordre (ikke omsætning, men dækningsbidrag) - kald det DB, samt hvor meget du betaler i adWords per ordre i snit (CPA). CPA må ikke overstige dit dækningsbidrag. Det du reelt tjener er DB - CPA. Det kalder jeg dit "effektive DB"

Hæver du din klikpris får du flere besøgende dermed flere ordrer, men samtidig falder din effektive DB fordi din CPA vokser. Din klikpris skal være den hvor "antal månedlige ordrer" x "effektive DB" er størst.

Det korte af det lange af denne forklaring er at jeg ikke kan sige om der er rigtigt eller forkert at sætte klikprisen op i jeres tilfæde. Der skal man kende jeres bagvedliggende tal. Men 150 klik for 40 kroner er en gennemsnitlig CPC på 25-30 øre så vidt jeg kan hovedregne, og det er da ikke utænkeligt at i kunne tjene mere med en lidt højere CPC (forudsat i ikke allerede ligger på plads 1 for jeres søgeord)

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 11:12

Hej Jesper.

Tak for et godt svar. Rigtig god og pædagoisk måde at optimere en kampagne på.

Men du glemte lige at svare på om man kunne slå budgettet fra eller man bare sætter det meget højt for at det ikke kommer i spil?

Mvh

Jacob

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)