Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Strukturering/opbygning af Adwords konto

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg er ved at sætte en AdWords konto op for et lille firma jeg er i praktik hos som markedsføringsøkonom. Jeg vil i den forbindelse gerne have nogle gode råd til hvordan man bedst strukturerer en Adwords konto. Jeg har brugt den sidste måneds tid på at sætte kontoen op, men i går læste jeg at demib sagde at det mest optimale var at have et keyword pr. annoncegruppe. Det er ikke helt den måde jeg var startet på, så jeg vil gerne lige have rettet de værste fejl inden jeg bruger mere tid på at lave noget der måske er helt forkert.

Butikken sælger design brugskunst og har omkring 950 produkter fra 100 producenter. Min oprindelige idé var derfor at sætte en kampagne op for hver producent og lave en annoncegruppe for hver af produkterne fra den pågældende producent. Derved kunne hver annoncegruppe pege direkte på det pågældende produkt som gerne skulle øge konverteringen. Under hver annoncegruppe har jeg så lavet 2-3 annoncetekster. Jeg har lavet en liste med 2-300 søgeordskombinationer heriblandt stavefejl og sammensatte ord med eller uden bindestreg/mellemrum. Jeg burde derfor være dækket rimelig godt ind, således at ligegyldigt hvilken kombination kunden søger på vil min annonce bliver vist.

Med en kampagne for hver producent vil jeg derved kunne styre budgetterne individuelt, således at jeg kan skrue op for producenter som har meget medieomtale og derfor blive efterspurgt meget og skrue ned for andre.

Hvad synes I om denne konto struktur?

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 15:29

Hej Jace.

Det lyder som om du har rimeligt styr på tingene..... Hvis du benytter dig af deMibs råd kommer du til at sidder og arbejde med din konto i ca. 100 år. 

Sådan som jeg tyder dit indlæg har du oprettet en fornuftig konto, som du har let ved at administrere. Og som udgangspunkt er det først når du har akkumuleret noget data at du kan danne dig et indtryk af kontoens effektivitet og derefter optimere på indholdet.

Et hurtigt råd: Husk at fjerne fluebenet i Content targeting. Dermed holder du en 100% pull strategi igennem din kampagne.

Held og lykke.

Søren J Wink 

Søren J ;o)

Partner hos www.nosuchagency.dk 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Skrevet kl. 02:26

Søren Jensen:

Et hurtigt råd: Husk at fjerne fluebenet i Content targeting. Dermed holder du en 100% pull strategi igennem din kampagne.

Jeps, det har jeg gjort. Jeg har startet med kun at have flueben ved Google søgning, og hverken ved content targeting eller partner-netværket af søgemaskiner.

Jeg regner med at der er rigeligt trafik på google til at jeg kan opbruge mit budget hver dag. 

Tilmeldt 19. Jan 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:11

Hej Søren

Jeg har ledt efter Content targeting fluebenet i vores adwords opsætning, men kan ikke finde ud af hvor dette parameter tages af..

Kan du fortælle mig det ?,, samt hvad det gavner 

på forhånd tak

Mvh.

Torben 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Skrevet kl. 11:22

Sundshedsordninger til virksomheder:

Hej Søren

Jeg har ledt efter Content targeting fluebenet i vores adwords opsætning, men kan ikke finde ud af hvor dette parameter tages af..

Kan du fortælle mig det ?,, samt hvad det gavner 

på forhånd tak

Mvh.

Torben 

Det ligger under indstillinger for din annonce. Ovre øverst til højre kan du vælge "vis mine annoncer på". Der kan du vælge Google-søgning og også Indholdsnetværk (content targeting).

Når den er slået til vil dine annoncer også blive vist på websider som bruger Google AdSense, f.eks. her på Amino.dk (nederst på siden f.eks.

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 11:29

Hej Torben

Du logger ind på din adwords, går under den pågældene kampagne - så er der noget der hedder "rediger kampagneindstillinger" over annoncegrupperne.

Du har sikkert din adwords på dansk, så her hedder den "indholdsnetværk".

Indholdsnetværket er det der vises i adsense, dvs. rundt om på en masse hjemmesider - dermed er det ikke sikkert at de besøgende er nær så relevante som dem der kommer direkte fra en søgning.

Håber du kan bruge det Smile

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 11:30

Og så kom jace mig i forkøbet

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Tilmeldt 19. Jan 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:43

Hey

Tak for det,, vi havde ikke noget flueben der :-)

Mvh.

Torben 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 15:59

Hej Jace

Budget kan være godt i starten til at sikre at tingene ikke løber løbsk hvis man laver en fejl, men ellers bør du på sigt droppe* at have budget på. Hvis du tjener penge på hvert klik så skal du bar ehave så mange af dem som muligt, og gør du ikke så skal du af med de "dårlige" søgeord.

Du kan læse mere her om salgssporing Sat rigtigt op kan du se pris per salg, ROI m.m. som kan hjælpe dig med at optimere kontoen.

*) Forudsat at der er en webshop eller lign. Er man ude i branding giver budget god mening.

Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 10:28

Jeg giver Jesper ret. Hvis man har vurderet, at det er godt at bruge 100 kr på Google Adwords markedsføring, så må det være dobbelt så godt at bruge 200 kr.

Der er en klar tendens til i marketingafdelingerne, at man vilsprede sit marketingbudget ud på flere medier. For mange andre mediers vedkommende er det svært at finde ud af hvor stor gevinsten er. Det er det ikke for Google Adwords, der kan man måle ufatteligt præcist, hvad man får for pengene.

Jeg har en kunde, som bruger 30.000 kr. pr. måned på Adwords. Hermed er mulighederne for udnyttelsen af kapaciteten inden for hans område udtømt. Der er simpelthen ikke flere søgninger. Hvis han kunne få lov til at bruge det dobbelte ville han gøre det. Det ville bare være et spørgsmål om at flytte midler fra andre medier over til Adwords.

En begrænsning kan selvfølgeligt være leveringsproblemer. Hvis der ikke er flere varer på lageret, kan man selvfølgeligt bare lukke for en annoncegruppe.

Læs i øvrigt noget om Google Adwords i mit gratis Google Adwords kursus

Bedste hilsener
Karsten

Karsten Andersen
Online WebDesign ApS

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)