Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NYE TYSKE EMBALLAGEREGLER, SOM TRÆDER I KRAFT JANUAR 2019

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2
Fra  DPH Trading Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der har sat sig ind i de nye regler for registrering af emballage i Tyskland. - Vi er en Dansk online virksomhed (www.dphtrading.dk / www.dphtrading.com  / www.dphtrading.ge ) som sælger lidt til det tyske marked. - Vi sælger primært nyt og gammelt nips, glas, og porcelæn fra mange af de kendte fabrikker som fx. Royal Copenhagen, Bing & Grøndahl, Rørstrand, Porsgrund, Desiree osv.  og har ca. 10.000 forskellige varenumre, som vores tyske kunder kan vælge imellem. - Tingene sendes til Tyskland i helt almindelige standard papkasser. 

Er der nogen af jer der ved hvordan vi lettest registrere os, og evt. kan hjælpe med råd og vejledning, uden at det skal koste en formue???

HJÆÆÆÆLP !! 



Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så vidt jeg kan forstå kommer i med al sandsynlighed under den bagatel grænse der er sat

https://www.verpackungsregister.org/fileadmin/user_upload/How-to-Guide_14082018.pdf

Diese Pflicht besteht erst, wenn die Ist-Menge an in Verkehr gebrachten systembeteili-gungspflichtigen Verpackungen im vorangegangenen Kalenderjahr eine der drei folgenden Mengenschwellen überschreitet (sogenannte Bagatellmengen):

- Glas: 80.000 kg

- Papier, Pappe, Karton: 50.000 kg

- Eisenmetalle, Aluminium, Kunststoffe, Getränkekartons, sonstige Verbunde: 30.000 kg.

Fra Odense
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2
Fra  DPH Trading Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn.

Du er simpelhen dagen mand i skysovs. Du har redet min dag. Du har da ret.

Jeg var nærmest ved at gå i opløsning over alle de håbløse regler, og så endnu en ny regel, jeg skulle til at sætte sig ind i. - Jeg havde endda skrevet til den Dansk Tyske Handelskammer, om vi var omfattet, og svaret jeg fik tilbage var at det var vi... og de ville sandelig gerne hjælpe med at registrere os, dog mod betaling!! - De nævnte ikke noget om en bagatelgrænse. - Så TAAAAAK!! 

Hvis du en dag har brug for hjælp til vurdering/køb/salg af nyt eller gammelt af indbo, glas og porcelæn så giv mig et skriv, så hjælper jeg gerne hvis jeg kan. 

Ønsker dig en fantastisk dag.

Hilsen

Lone Risager / DPH Trading

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Diese Pflicht besteht erst, wenn die Ist-Menge an in Verkehr gebrachten systembeteili-gungspflichtigen Verpackungen im vorangegangenen Kalenderjahr eine der drei folgenden Mengenschwellen überschreitet (sogenannte Bagatellmengen):

- Glas: 80.000 kg

- Papier, Pappe, Karton: 50.000 kg

- Eisenmetalle, Aluminium, Kunststoffe, Getränkekartons, sonstige Verbunde: 30.000 kg.

Damn... hvordan i al verden vil de kontrollere det i praksis? Udover stikprøvekontroller og firmaernes etik der gør at firmaerne selvfølgelig altid opgiver korrekt :)

Hilsen Morten

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Damn... hvordan i al verden vil de kontrollere det i praksis

Aner det ikke - men man skal ikke undervurdere tysk grundighed ;-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone

Dejligt at jeg kunne gøre dig dag lidt bedre ;-)

og mange tak for dit tilbud.

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 14. Nov 18
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Ravn:

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Damn... hvordan i al verden vil de kontrollere det i praksis



Aner det ikke - men man skal ikke undervurdere tysk grundighed ;-)



Eller deres trang til at lave regler hehe

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 07:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Madsen:
Eller deres trang til at lave regler hehe

ER tyskerne da lige så slemme som svenskerne?? Stick out tongue

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)