Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sideoptimering

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 22. Jun 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten 

Umiddelbart virker siden stadig ret sløv. Jeg har nogle værktøjer jeg kan køre den igennem som kan give nogle  diagnoser. Så kan du evt. selv gå videre med det eller vi kan hjælpe dig.

Vi tager 700 i timen og jeg vil på en times tid (måske halvanden) kunne køre din side igennem og give dig et overblik over de handlemuligheder der er.

mvh

Knud Østerbye

www.NemmeHjemmesider.dk

93 94 30 90

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

KnudLøve:

Hej Carsten 

Umiddelbart virker siden stadig ret sløv. Jeg har nogle værktøjer jeg kan køre den igennem som kan give nogle  diagnoser. Så kan du evt. selv gå videre med det eller vi kan hjælpe dig.

Vi tager 700 i timen og jeg vil på en times tid (måske halvanden) kunne køre din side igennem og give dig et overblik over de handlemuligheder der er.

Det hovedsaglige problem ligger i at render engine bliver blokeret grundet tawk.to, f.eks hvis du kigger på HAR:

https://gtmetrix.com/har.html?inputUrl=/reports/miraca.dk/89VSBZq4/net.harp&expand=true&validate=false 

Du har første request til selve siden, derefter noget css og nogle billeder - alle disse bliver leveret via HTTP/2 eller QUIC baseret på browser support, så vil ikke være noget reelt problem.

Næste ting som vil påvirke browserens main thread en smule er Google Tag Manager - den er svær at få væk, eller ihvertfald mange kan ikke leve uden den.

Derefter sidens javascript hvilket igen vil blokere main thread en smule, men bliver gjort relativt hurtigt.

Webfonts hentes som alle er render blocking og main thread blocking, dette kan løses ved ikke at bruge webfonts.

Næste step er piwik som er relativt hurtig, og så en enorm ventetid på tawk.to.

Fjerner man tawk.to vil den perceived performance blive betydeligt bedre, fordi browseren kan starte sin contentful paint betydeligt hurtigere (og derved spare måske 200-500ms.

Google Ad services, analytics og yderligere fonts fra Google vil selvfølgelig også tilføje til loading tiden, men det hovedsaglige problem i form af loading tid, og rendering af siden, sker i form af tawk.to, men det er desværre tilfældet af de fleste livechat systemer man har :)

Der kan gøres ting for at forbedre tiden på siden, men mange vil oftest resultere i en forringelse af kvalitet i form af miste webfonts eller livechat - to ting som kan være relativt vigtige.

Det tager ikke 1.5 timer til 700kr i timen at kigge på en HAR graf som fortæller hvor de lavthængende frugter er, som tager betydeligt på hastigheden.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)