Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget må privat tjene?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Jan 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Har et spørgsmål..

JEg har brugt mit skattekort op osv. og har også arbejde hvor jeg tjener

men udover det designer og laver jeg websites, som en hobby.

Jeg har for nyligt tjent 30.000 på et website hvor pengene er gået ind på min konto udenom skat osv. dog er de kommet i 2 rater. 15.000 og 15.000.

Men kommer jeg til at bøde for det, mht skat? hvor meget må jeg tjene, som en hobby uden at betale?

Alternativet er jo jeg bliver nødt til at stifte firma.

Vh. Joker
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 12:34

HEj Joker

Du SKAL momsregistreres hvis du omsætter for 50.000 kr eller mere og du skal altid beskattes af det du tjener, så tag og sæt 50 % til side - mindst.

Mvh

Kim Sand Sørensen
Fra København
Tilmeldt 21. Jan 06
Skrevet kl. 12:41

Tror du så jeg får en "bøde" ind af døren i slutningen af året?

Eller kan det være de overser den? Skal jeg melde den til told og skat, eller hvordan?

Vh. Joker
Tilmeldt 3. Sep 05
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 12:48
Du får ikke nødvendigvis en bøde.. Du får ganske enkelt bare en regning på skatten af de 30.000.. Så 50% er nok et meget godt bud...
Fra København
Tilmeldt 21. Jan 06
Skrevet kl. 12:49
Er det 100% sikkert? Kan man ikke være heldig at at overser det er gået ind på min konto? hehe..?
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 12:54

Jo du kan sagtens lade være med at angive pengene (ikke at jeg opfordrer til det) for 30.000 er ikke vildt mange penge, så banken lægger måske ikke rigtigt mærke til det.

Jeg regner med at du har skrevet en regning til den person eller firma du har lavet websitet for, derved at der kun muligt at spore dig hvis hele den persons regnskab gennemgåes af told/skat og de så finder på at kontakte dig, og gennemgå DIN økonomi også. Hvilket der ikke er så stor chance for hvis firmaet du handler med har mange som de handler sammen med og de ellers er "fine" i kanten.

Mvh

Kim Sand Sørensen
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 12:58
Nåå jo glemte lige.

Du kan simpelt angive pengene på din selvangivelse, senere på året, mener det gøres under "anden indkomst" eller lign, det kan told/skat svare på hvis du vælger at betale skat af pengene. Du vil så blive opkrævet den rette skatteprocent af de 30.000 og så kommer der simpelthen bare et girokort fra told/SKAT hvor du skal indbetale din restskat ca. 50 % alt efter dit fradrag og indkomst.

Mvh

Kim Sand Sørensen
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 13:00
Jeg vil desuden sige at det skal være et grelt tilfælde hvis du får en bøde, men du SKAL selvfølgeligt betale skatten hvis du bliver opdaget. og husk at du kan blive opdaget over de næste 5 år mindst, da dem du handler med jo skal gemme din regning i mindst denne periode.

Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 13:25
Husk iøvrigt at angive de 30.000 som B-indtægt på selvangivelsen, ellers så kan SKAT komme og slå dig rimelig hårdt i hovedet senere,

Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 13:26
ups, fik vidst ikke læst hele tråden inden jeg svarerede
Side 1 ud af 2 (16 indlæg)