Hej Alle. Jeg har brug for nogle gode råd om at blive selvstændig som førtidspensionist. Jeg har længe gået med en lille iværksætter i maven og nu syntes jeg det skal være, da jeg har mulighed for et samarbejde med en større virksomhed, som jeg kender gennem mange år. Hvad skal jeg tænke på i forhold til at blive selvstændig? Jeg tænker her på regler fra kommune og stat? Hvilken virksomheds form vil være optimal til en enkeltmands virksomhed? Og hvilke faldgrupper skal jeg være opmærksom på generelt set som ny startet virksomhed? Håber der er nogle med nogle gode råd, selv om mine spørgsmål måske ikke er super præcise… Mvh. Henrik
|
Hej Henrik
Ja, ville nok vende den om hvis jeg var dig og først tænke på hvad jeg havde lyst til og hvad du er rigtig god til, hvad du evt. har erfaringer med osv.. Det burde ikke være bekvemlighed og regler der skal afgøre dit valg med det du mener er det rigtige for dig. Husk at det jo ikke er det at være selvstændig der er sjovt i sig selv, men det at du laver noget du virkelig brænder for. Succesen kommer når du så oven i købet er god til dit håndværk og kan gøre det til en god ferretning.
Det var lige hvad jeg ville gøre i den situation.