Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejdsskadeforsikring...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har et spørgsmål omkring lovpligtig arbejdsskadeforsikring til IVS

Sagen er den jeg har IVS, er ikke ansat der. Bare direktør.
98% er administrative ting. Det produkt jeg sælger bliver solgt med nogle stykker træ der bare bliver skåret i en bestemt længde.
Det betyder så også for forsikringen at den løber op i 8.000-10.000kr. Og så er det lige pludselig billigere at få gjort ude i byen kontra forsikringsprisen. Men leder måske efter en mulighed for at gøre det lidt nemmere.

Nu til mit spørgsmål.
Må jeg tegne en arbejdsskadeforsikring som administration/kontor, og så bare skære træet ud i min fritid som privatperson?

Eller

Købe træet som privatperson eller kæresten køber, skære det til, og så sælge det til mit firma efter det er skåret til?

VH Herfra

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke en god ide - hvis du får en skade - så jo kan være en senskade - viser sig sent - og vist er det jo reelt snyd. Om du opdages er en anden sag - Kan du ikke prøve IF som jeg ved er gode i de sager og forklare det er 98% adm og 2% skære træ i en længde, jeg tror det kan blive billigere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar john :-) 

Jeg må lige prøve at tage fat i dem. For det tilbud jeg fik var ca. 10.000kr, og så kan det absolut ikke svare sig.

Men samtidig vil jeg heller ikke gøre noget der lovmæssigt ikke er iorden

Tilmeldt 31. Oct 18
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg husker kan det vist udløse en bøde hvis du ikke tegner det. Som det allerede er nævnt, så det jo spørgsmålet om det bliver opdaget. Men det er næppe et sted der er smart at spare på, også fordi den reelt kan være god hvis du skulle ske at komme til skade.

Men tænker det kan gøres billigere., da jeg fik tilbudt en arbejdsskadeforsikring for kontorarbejde på omkring 500 kr. årligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Quaade:
Så vidt jeg husker kan det vist udløse en bøde hvis du ikke tegner det.
5000 kr per manglende CVR + beløb til forsikringsfond svarende til besparelsen 3 år tilbage max

Enig i det skal kunne findes billigere selv om der skæres træ over 5% af arbejdstiden

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Har undersøgt nærmere..

Lige for god ordens skyld... Jeg prøver IKKE at snyde, for har absolut ikke tænkt mig ikke at have en forsikring.
Jeg synes bare det var et kæmpe beløb for at bruge en håndsav 10 gange på en måned... 

Snakkede med IF, og de kan tilbyde for lige under 5.000kr om året, 600kr for kontor..

De skældner ikke imellem om det kun er 2% man arbejder med sav eller ej. Det er enten eller....

Bortset fra mit IVS har jeg et enkeltmandsfirma... Kan jo bare save dem i enkeltmandsfirmaet og sælge dem til IVS´et.. Så er den løst på den måde.

Tilmeldt 31. Oct 18
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Cookie - John Hannover:

Quaade:
Så vidt jeg husker kan det vist udløse en bøde hvis du ikke tegner det.
5000 kr per manglende CVR + beløb til forsikringsfond svarende til besparelsen 3 år tilbage max


Enig i det skal kunne findes billigere selv om der skæres træ over 5% af arbejdstiden


vh John H



Syntes jeg husker den kunne være større end det, men det der lyder meget muligt som standard taksten.
Tilmeldt 31. Oct 18
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kan du på sin vis godt... Men vil dog stadig råde dig til at tegne forsikringen. Man ved aldrig hvornår det går galt og det er sjældent noget der er planlagt eller kommer særlig belejligt :-)
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 06:54
Hvor mange stjerner giver du? :

jvjensen:
de kan tilbyde for lige under 5.000kr om året

Prøv at samle noget mere der, jeg giver væsentligt mindre for holding + driftselskaber

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)