Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udskæring og farvelægning af metalplader

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg leder efter nogen, der kan producere flade, farvelagte metalfigurer. Jeg tænker, at de skal skæres ud af metalplader og derefter farvelægges.

Jeg ved ikke, om de skal have emalje, pulverlakering eller hvordan man farvelægger dem smartest, men de skal have flere forskellige farver og en lækker finish.

Jeg har fundet et sted (Gladsaxe Klip & Buk) som kan lave metalstykkerne, men de kan ikke farvelægge figurerne, så jeg leder enten efter nogen, der kan gøre begge dele eller alternativt nogen, der kan klare farvelægningen.

Kender du nogen - eller kan du selv hjælpe?

Jeg kommer meget gerne med flere detaljer i privat mail, men det er en relativt simpel ide, så jeg vil gerne undgå at fortælle alle detaljer her.   Wink

Smile     Rie

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo umuligt for os at sige noget om hvilken type overfladebehandling du skal vælge for det afhænger jo af flere faktorer. Prøv at søg på industrilakering / pulverlakering eller overfladebehandling, der findes et hav af firmaer.  Så vidt jeg ved skal du til udlandet for at finde nogen der kan emaljere industrielt. 

Mht. firmaer der kan lave dine figurer kunne der være flere muligheder f.eks via udstansning eller laserskæring hvilket typisk vil være forskellige firmer.

Hos det dette svenske firma kan du få lavet emalje og standsearbejde  

  www.industriverken.com/

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Tak for dit svar.    Smile

Jeg ved godt, at jeg er lidt svævende, men jeg er helt på udebane her, så jeg har mest brug for nogen, der kan fortælle mig, hvad der overhovedet er muligt - jeg ved ikke selv noget om hverken metalvalg eller farvelægning (emalje, pulver etc.).

Men jeg har efterfølgende fundet et firma, der kan sandstøbe figurerne med fordybninger, så jeg selv kan tilføje maling (håber jeg), og så har jeg fået svar her fra én, der mener at kunne løse det med laserskæring og emalje. Så får vi se, om han stadig mener, at det er muligt, nu hvor han har fået alle de detaljer, jeg kan give.    Wink

Så forhåbentlig er jeg på vej til en løsning - og ellers kontakter jeg det firma, du linker til, og hører, hvad de kan finde på.

Mange tak for input!    Smile

Smile    Rie

Tilmeldt 7. Nov 18
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan bestille dem fra et kinesisk firma online. de kan gøre næsten everthing

Get more facebook exposure  https://www.ibuyfans.com/

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David4

Tak for input!    Smile

Som udgangspunkt vil jeg gerne købe det i Danmark, for der er virkelig langt til Kina og lignende, hvis man er utilfreds med slutresultatet eller bare gerne vil se produktet, inden man køber 1.000 af dem.   Wink
Det er noget dyrere at købe i Danmark, men jeg tror også, at jeg sparer en del i lærepenge på den måde.

Jeg har heldigvis fået flere private beskeder som svar på tråden og er blevet meget klogere på både, hvordan det kan lade sig gøre, og hvor jeg kan købe det. Så målet er vist i sigte!    Smile

Men tak!    Smile


Smile    Rie

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale dig at tale med væksthus hovedstaden. De kan hjælpe dig noget på vej og være et godt sted at starte.

Det du beskriver her kan føre til alt fra - få det laser skåret/vandskåret og køb sprøjtemaling i T. Hansen eller lignende og se hvordan det bliver. 

FABLAB på RUC har en metallaser der kan skære jern op til 3-4 mm, dog er kanterne ru. 

Vandskæring er formodentlig den bedste process, men det kan også laves på en CNC eller standses ud.

Der er ingen grund til at rode med Kina på sådanne produkter - det er 90% maskiner hvis det er lavet af plade. 

Dette firma som ligger i Ølstykke er en mulighed 

 som jeg tror vil være langt billigere end din klip/buk leverandør. Standseprocessen er mega hurtig

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)