Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Crowdfunding - gode råd?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fået en ide til julepynt (i stilen lidt a la Georg Jensen julepynt - men slet ikke en kopi) og vil gerne bruge crowdfunding til at finansiere produktionen.
Jeg er kun lige startet, men designet er (næsten) på plads, jeg er i dialog med en mulig producent og skal derefter have designet og produceret æsker.

Men jeg er helt på udebane (jeg lever normalt af at lave hjemmesider, så både fysisk produktion, æsker, salg til butikskæder og crowdfunding er helt nyt land for mig), så jeg håber på et par kloge ord fra jer herinde for at komme bedst muligt gennem junglen.   Smile

Varerne kommer til at koste enten 249,- eller 299,- pr. stk. og enten 399,- eller 499,- for æsker med to.
Uden at kende det præcise beløb endnu tror jeg, at jeg vil få brug for noget i omegnen af 20.000,- til at komme godt i gang.

Jeg forestiller mig, at jeg laver en crowdfunding, hvor folk kan donere:
- Mindre beløb bare for at støtte projektet
- 150,- eller lignende og få 1 eksemplar, når/hvis jeg opnår det fulde beløb og starter produktionen
- 250,- eller lignende og få 2 eksemplarer, når/hvis jeg opnår det fulde beløb og starter produktionen
- Større beløb - men hvad skal de så have? 2 eksemplarer, og så kan jeg nævne dem på en investor-/takkeside på hjemmesiden eller lignende? Eller har I gode ideer? Måske mulighed for at vælge at få flere eksemplarer?

Lyder det fornuftigt - eller kan det gøres bedre? Og er der andet, jeg bør tænke på?

Derudover er der mange sider med crowdfunding. Er der nogen herinde, der har gode eller dårlige erfaringer med nogen af dem? Hvordan vælger jeg?

Og har I gode råd til, hvordan jeg opbygger præsentationen af produktet? Skal jeg vente, til jeg har et fysisk produkt at tage et billede af - eller kan jeg bruge en god tegning, så jeg ikke skal vente? Jeg vil jo helst have pengene klar, så snart detaljerne er på plads og fabrikken er klar til at producere. Der er ikke længe til jul, og jeg håber at få et mindre antal varer ud i enkelte lokale butikker for at afprøve konceptet og få nogle salgstal, som jeg kan bruge, når jeg i 2019 kontakter de store kæder mht. at købe varer til næste jul. Så der er lidt tidspres på, hvis jeg ikke vil vente til næste år.

Alle erfaringer og gode råd er velkomne!
(Og hvis du lige står og ved en masse om at (eller kan) producere metal-julepynt eller lækre æsker a la Georg Jensen, eller ved noget om at sælge til store isenkram-kæder, så hører jeg også meget gerne fra dig.)

Smile    Rie

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)