Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

EU VAT nummer hos firma der ikke er moms registreret

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sælger til selskaber i både EU og resten af verden. Ved B2B salg til selskaber i et andet EU land, skal jeg indsamle deres EU VAT nummer og oplyse dette til SKAT ifbm. momsregnskab. I nogle få tilfælde, har jeg kunder som har oprettet firma, men som ikke er moms registreret. Hvordan vil jeg skulle dokumentere dette over for SKAT, da jeg ikke kan få deres moms nummer. Jeg har intet salg til private, så one stop moms vil være en meget omstændig ting for at understøtte meget få kunder ud af mange.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Har et firma i EU ikke noget moms nummer kan du ikke sælge uden dansk moms til dem, ergo der skal opkræves dansk moms på din faktura

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Ardal:

Jeg sælger til selskaber i både EU og resten af verden. Ved B2B salg til selskaber i et andet EU land, skal jeg indsamle deres EU VAT nummer og oplyse dette til SKAT ifbm. momsregnskab. I nogle få tilfælde, har jeg kunder som har oprettet firma, men som ikke er moms registreret. Hvordan vil jeg skulle dokumentere dette over for SKAT, da jeg ikke kan få deres moms nummer. Jeg har intet salg til private, så one stop moms vil være en meget omstændig ting for at understøtte meget få kunder ud af mange.

Hvad sælger du? ydelser (elektroniske ydelser?) eller varer.

Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sælger elektroniske ydelser.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Ardal:

Jeg sælger elektroniske ydelser.

Først og fremmest gælder one-stop reglerne kun ved salg til private.

 

Når man sælger ydelser til virksomheder beliggende i andre EU-lande skal man anvende omvendt betalingspligt, dvs. din kunde skal have et momsnummer. Så i yderste konsekvens kan du ikke handle med dem, da du dermed selv vil forbryde dig mod momsreglerne.

 

Så hvis en kunde beliggende i andet EU-land vil købe en elektronisk ydelse af dig, så skal kunden enten have et momsnummer eller må kunden købe som en privatperson (og du skal så følge reglerne for salg af elektroniske ydelser til private)

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Når man sælger ydelser til virksomheder beliggende i andre EU-lande skal man anvende omvendt betalingspligt, dvs. din kunde skal have et momsnummer. Så i yderste konsekvens kan du ikke handle med dem, da du dermed selv vil forbryde dig mod momsreglerne.

Det er ikke helt korrekt. Jeg sælger både ydelser og varer til en kunde, med flere adresser i EU. Denne er ikke VAT-NO. og der skal heller ikke opkræves moms!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:
Jeg sælger både ydelser og varer til en kunde, med flere adresser i EU. Denne er ikke VAT-NO. og der skal heller ikke opkræves moms!

Hvorfor mener du at du ikke skal opkræve moms når kunden er uden moms nr?

Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Så undrer jeg mig over hvordan du laver din dokumentation til SKAT? Altså her tænker jeg på den månedsvise "EU salg uden moms" på tast selv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Jesper_nl:
Når man sælger ydelser til virksomheder beliggende i andre EU-lande skal man anvende omvendt betalingspligt, dvs. din kunde skal have et momsnummer. Så i yderste konsekvens kan du ikke handle med dem, da du dermed selv vil forbryde dig mod momsreglerne.

Det er ikke helt korrekt. Jeg sælger både ydelser og varer til en kunde, med flere adresser i EU. Denne er ikke VAT-NO. og der skal heller ikke opkræves moms!

ikke med? Hvorfor mener du at der ikke skal opkræves moms? Ved varesalg til kunder uden momsnummer skal der dansk moms på og ved elektroniske ydelser skal der det lokale EU lands moms på efter onestopshop systemet som gennemgået her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/nye-momsregler-for-en-del-ydelselssalg.html 

Hvad er forklaringen på, at du mener der ikke skal opkræves moms i det tilfælde, det lyder helt mod alle gængse regler?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Hvad er forklaringen på, at du mener der ikke skal opkræves moms i det tilfælde, det lyder helt mod alle gængse regler?

Hej John

Du modtager ikke PB, så kan jeg ikke komme med yderligere info, da der foreligger en tavshedserklæring.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)