Jeg er så enig, det er en skam at der ikke er flere der går efter at simple og overskuelige systemer. Jeg har altid været vild med applikationerne fra 37signals, der er bygget efter dette princip. Desværre har man som udvikler en tendens til at putte flere og flere funktioner i ens produkt. Her tror jeg tit at det er udvikleren der bliver gladest for systemet.
Det er jeg nu ikke helt enig med. Så ville der kun være disse små systemer. Faktum er at man vil være låst hvis man vælge et lille system. Fordi ens ønsker altid vokser.
Det er nu ikke fordi jeg mener at der kun bør være små cms systemer. Jeg mener bestemt også at store avancerede løsninger har deres berettigelse. Jeg mener bare at det er relativt sjældent at små firmaer har behov for dem. De vil oftest havde glæde af et meget simplere system.
Mht. til faren for at blive låst, så kig f.eks. på priserne hos MarketIT, omkostningen ved at skifte til et større system er til at overleve, hvis behovet opstår.
Min pointe er: Lad vær med at købe en gravko, når du kun har brug for en spade.
Ja vi har et billed galleri til, har bare ikke lige fået det noteret på siden endnu..
Jeg er da glad for det er folk der giver mig ret herinde, jeg vil da meget gerne sælge en anden løsning, f.eks. en Siteworks til 9000 kr. i opstart, men der taber de fleste mindre virksomheder altså lige mæglet. Investeringen skal jo stå mål med det udbytte man har indkøbet, så hvis det bare er at være repæsenteret på nettet, så er vores eget CMS en fin løsning.
Remy jeg har står forståelse for hvis du kan lide at sidde og rode med gratis/opensource systemer og finde små gadgets som billed gallerier osv. Men der er der mange folk der ikke gider bøvle med og derfor er CMS jo opfundet. Det skal være nemt at bruge for dem der ikke er interesseret i det.
Jeg holder jo heller ikke op med at købe mælk i Føtex og får mig en ko derhjemme. Det er alt for besværligt og jeg ved ikke nok om det. Det er der hele essencen ligger i det her.
Hehe Nu er en ko jo ikke en ting man finder gratis på nettet.
Så du forudsætter at alle der ønsker en hjemmeside gider bruge tiden på at gå rundt og kigge på forskellige open source systemer hvor 90% af dem er lorte sytemer, og derefter lege med at installere det på en server, finde en dansk sprog pakke og sidde og bøvle rundt med det for at få deres hjemmeside op og stå? Når de har muligheden for at betale 1000 kroner for både at få support og alt installeret og klargjort for dem?
Jeg tror du tager fejl af mange forretningsfolk så :)
Jeg kan ikke svare for alle men sådan har jeg det. Jeg kan nu ikke genkende det du siger med at finde et system og alt det bøvl. Rigtig mange systemer har dansk med i pakken, nettop fordi de er opensource.
At de fleste skulle være lorte systemer kan jeg ikke svare på. dem jeg har leget med er rigtig fine og meget nemme at installere og bruge.
Jeg ved at ikke alle gider, derfor er der virksomheder der lever af det. Fint med mig. Men jeg synes bare at folk skal vide der er muligheden. Du når rigtig langt på en weekend evt sammen med en ven. Folk vil jo gerne selv lære, og det synes jeg er rigtig godt.
Vi kan sagtens blive enige om der også er en målgruppe der gerne vil gøre det selv, og de kan jo så lade være med at benytte sig af tilbudet :)
Jeg synes bare det er ærgeligt at der hver gang nogen forsøger at tilbyde et produkt til aminoerne så er der et par stykker der lige skal tilbyde sig ind med deres eget tilbud.
Jeg er enig i at open source bestemt kan være vejen frem, men for den lille frisør nede på hjørnet der gerne vil kunne vise sine åbningstider og skrive hvad de kan. Men hellere vil bruge sin tid på at klippe sine kunder vil et system som det marketIT tilbyder være perfekt.
Nu er opensource jo langt fra mit produkt. Jeg må have en anden opfattelse af amino end dig. Jeg synes netop ikke at amino kun skal bruges som en reklame plads. Det er vel et forum hvor man kan hjælpe andre. Det er det jo mener jeg gør ved at sige at der er rigtig mange folk der bruge opensource. Det kunne være du kunne bruge de 1000 kr på noget andet. Måske lære noget nyt ! Så når du næste gang du skal have noget andet på din side ikke skal hen og bruge 1000 kr igen.
Med hensyn til hvem der bruge opensource tror jeg nok du skal revurdere.. Jeg kende ind til flere der bruger en del opensource kode i deres eget CMS system tilføjer lidt og så sælger det vidre.
Nu var det som sådan heller ikke rettet direkte mod dig, men som en generel tendens her på amino. Open source er jo dit "produkt" i det øjeblik du sælger din ydelse i at opsætte det(det ved jeg godt du ikke gør)
Vi har nok forskellige opfattelse af amino, for i mine øjne har Thorborg dedikeret denne kategori til at give tilbud til aminoer, ikke til at diskutere de forskellige tilbud.
Jeg forsøgte i sin tid med at lave et tilbud til aminoerne og låste tråden, det endte med enkelte brugere oprettede nye tråde og nærmest hængte mig for at lave lysky forretninger :)
Derudover er vi helt enige om aminos formål, og jeg nyder at hjælpe andre og selv få hjælp nærmest dagligt på amino.
Remydk:
Med hensyn til hvem der bruge opensource tror jeg nok du skal revurdere.. Jeg kende ind til flere der bruger en del opensource kode i deres eget CMS system tilføjer lidt og så sælger det vidre.
Jeg tror du har misforstået mig, for jeg ved godt rigtig mange benytter open source, og mange bureauer også benytter det til forskellige ting - vores inkl.
Jeg har intet imod open source miljøet, jeg udtrykte bare at jeg synes det var positivt at se et lille CMS der fokuserede på at lave en meget simpel brugervenlig løsning til dem der ikke gad rode med open source løsninger, eller kaste rigtig mange penge efter de store systemer.