lyder vel faktisk ret - JEP -men se til at du får momsen med korrekt - hvad du ikke gør ved bare debet anlægsaktiv formentlig - jeg forestiller mig ikke du bare må ignorere moms selvom du jo ikke har momsfradrag og det gør helt lige op med købs og salgsmoms - men vil man slet ikke kunne risikere problem ved at købe i CVR og så ignorere moms er det jo let - må erkende jeg nok ville køre via moms men ? KAH ved måske vh John H |
Blot for at slå fast: Salg af anlægsaktiver har ALDRIG noget med omsætningen at gøre. Hvis det i givet fald er gevinst/tab ved salg af anlæg så hører det til under andre driftsindtægter/-omkostninger.
Dit problem er, at du overkomplicerer salget markant. Alt med moms og afgifter er slet ikke relevant. Er der tale om en hvidplade bil vil der fx. aldrig være momsfradrag i selskabet. Du skal blot føre det ind som aktiv og så ud igen ved salg til dig selv. Reg. afgift mv. skal du ikke bøvle med, det har forhandleren taget hånd om ved indregistrering (med mindre self. han har regnet forkert, så kan du stadig stå med lorten - som vi senest har set eksempler på ved køb af leasing/demo biler).
Jeg er kun usikker på, om du i givet fald skal pålægge salgsmoms på fakturaen til dig selv efterfølgende.
Du skal dog være opmærksom på, at den eneste grund til, at han sælger til dit firma til en lavere pris er pga. at du så ikke er dækket af den samme forbruger beskyttelse i form af reklamationsret mv.
Det kan, hvis du er uheldig, ende med og blive en meget dyr besparelse!