Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Software/spil programmør søges

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Ved godt jeg kunne lave opslag i amino freelancer. Men i første omgang er det egentlig ikke så meget selve projektet der skal laves jeg søger nogle til, men mere nogle der evt. vil læse min detaljerede beskrivelse igennem. Jeg har lavet en beskrivelse af en lille del af det program/spil jeg godt kunne tænke mig at lave. Foreløbig fylder det 25 sider og nogle excel sider med tabeller. 

Det jeg godt kunne tænke mig at vide, var om min beskrivelse er for upræcis til at forstå for en programmør. Skal det gøres mere detaljeret, eller er det måske for detaljeret i første omgang til at forstå hvad det er det drejer sig om. Så jeg søger egentlig en der kan læse igennem, og måske også komme med et meget forsigtigt skøn om hvad det vil koste. 

Det kan også være en under uddannelse der savner et projekt at "lege" med. 

Økonomien i projektet. Ja det er dødt hvis det er millioner. Men ellers tænker jeg noget crowdfunding til at få det lavet, evt. samlet sammen i tog-nørd miljøet, hvis man kan sige det sådan. 

Kort fortalt drejer det sig om en simulator af fjernstyringssystemet DCTC som Banedanmark bruger til at fjernstyre signaler og sporskifter osv på store dele af det centrale jernbanenet i Danmark (ikke det nye signalsystem der er vej). Jeg arbejder selv med det til hverdag og kender derfor systemet. Men jeg ved også at det i jernbanekredse for tog"nørder" og andet jernbaneinteresseret folk kunne have sin interesse med en sådan simulator. Og jeg tror på man kan lave sådan en, og også nok en anelse simplificeret, så også folk uden et års uddannelse kan betjene det. Men samtidig med nok realisme. 

Train simulator bygges der masser af freeware og payware til. både i Danmark og udlandet. Og der findes også mange andre simulatorer af forskellige systemer i udlandet. Men ingen med det danske system. Derudover er det vigtigt at der bliver lavet en såkaldt "editor" så man selv kan designe områder, stationer, strækninger osv. Og selv indlægge køreplaner, og situationer der skal håndteres. Det hele er bygget op på meget simpel grafik fra 80erne. Men det fungerer! Så det er ikke grafik delen der bliver den tunge, men mere noget med at der hele tiden skal regnes hastigheder ud, nedbremsning, igangsætning, længder osv. sammen med tider og klokkeslæt. Alt sådan noget skal spille sammen for at se hvor hurtigt toget flytter sig osv. Så mere en masse grafiske udregninger systemet skal håndtere, og viser forholdsvis simpelt. 

Men som sagt har jeg foreløbig 25 sider beskrevet, af en del af projektet, og kunne så godt tænke mig en programmør der evt. ville læse det igennem og kommentere på detaljegraden, og om jeg skal fortsætte i samme stil med resten af elementerne i spillet/simulatoren. Og også meget gerne en ide om prisniveau for at få det udviklet. 

På forhånd tak
MVH
Hans Pedersen

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Hans bare send mig en PB så skal jeg nok kigge din beskrivelse igennem. Og det uden beregning...

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)