Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto ,

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da netop hvorfor banken kan kræve at du skal have en erhvervskonto og ikke må bruge din private konto til erhvervsvirksomhed.....

Tilmeldt 11. Oct 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Da jeg ville oprette en konto også pga mandens nystartet firma enkelt mand fik jeg af vide at den må ik bruges til firma
Skal oprette en med dit CVR nr
De lukker kontoen hvis de opdager at du bruger den til firma
Altså den der ik er oprettet med CVR
Med dit cpr nr og nem id
De gør det ik nemt for en

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

RLTP:

Mit spørgsmål gik nu mere på , om de kan forlange at jeg skal oprette en erhvervs konto , da jeg ikke mener der er noget i loven der siger at man skal ha en erhvervs konto , som enkelt mands firma , må du gerne blande dine private og dine firma penge , bare de er registreret ..

Det kan de ikke - men de kan forlange at du ikke må bruge din personlige private konto til erhverv. Det skyldes jo, at den konto du har er personlig og dermed til personligt brug. Erhverv giver jo bankerne helt andre udfordringer - hvidvask mere kompliceret - du sælger via webshop, hæver pengene, kunden returnerer varen - der er ikke penge på kontoen - banken skal betale din kunde charge back hele beløbet og skal så rode med at få dem af dig - og mange andre aspekter, herunder ofte langt flere transaktioner = træk på IT osv

Så ja - banken kan lukke din personlige konto hvis du bruger den som er erhverv, og som Henrik har vist dig, så er der domme for, at det er OK at de så ikke giver ny konto. Så skal du over i en anden bank med din personlige konto, OG har samme problem med erhverv

Derudover siger nemKonto så også at du skal have CVR tilknyttet konto inden første moms retur f.eks - men uanset hvad, kan banken fuldt og helt forhindre dig i at bruge en personlig konto til andet end helt personlige ting.

Forhandel prisen, eller prøve en anden bank, Nordea starter fra 1250 kr og under 100 kr om måneden som jeg husker det - mere her https://johnhannover.blogspot.dk/2018/01/lidt-om-bankers-priser.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Slettet da andre har givet et bedre svar :-)

Tilmeldt 21. Jun 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svar , 

med hensyn til moms og skat , kræver de ikke at man skal ha en erhvervs konto , bare at du har en konto , der er tilknyttet firmaets nem-id , hvilket jeg også har haft i de sidste 5 år , men nu er det lige pludselig et krav at jeg skal ha en erhvervs konto 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

RLTP:
men nu er det lige pludselig et krav at jeg skal ha en erhvervs konto 

Skal også ses i lyset af de stigende krav i forbindelse med forebyggelse mod hvidvask, der stilles til bankerne. Verden har ændret sig også i de sidste 5 år. 

Tilmeldt 21. Jun 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

de kan jo lige så nemt kontrollere den konto jeg har nu , som en erhvervs konto , som jeg har betalt 5.000 kr. for , da jeg kun brugen den i firmaet ,,,

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

RLTP:

de kan jo lige så nemt kontrollere den konto jeg har nu , som en erhvervs konto , som jeg har betalt 5.000 kr. for , da jeg kun brugen den i firmaet ,,,

Jorden kalder....

 

Selvfølgelig kan de ikke det!

Der sidder jo ikke en rådgiver og tjekker samtlige posteringer på din konto og tjekker hvad der går ind og ud, man overlader størstedelen af hvidvask-kontrollen til automatiserede processer som overvåger de enkelte transaktioner. Og får at de interne kontroller skal fungere, skal privat- og virksomhedens økonomi skilles ad, da transaktionskarakteristika er vidt forskellige.

 

Hvis det er prisen på kontoen du er utilfreds med, så find en anden bank i stedet for at lede efter en udvej på de aftalevilkår du selv har accepteret.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

RLTP:

de kan jo lige så nemt kontrollere den konto jeg har nu , som en erhvervs konto , som jeg har betalt 5.000 kr. for , da jeg kun brugen den i firmaet ,,,

det kan de jo - når du alene bruger den som erhvervskonto er det jo let- man har du betalt 5000 kr for den så må det vel også have været erhvervskonto hele tiden for man betaler jo ikke (endnu) for personlig konto.

At de måske så nu vil have et gebyr er jo en forhandling eller - bytte bank hvis du kan få det billigere, men HAR du betalt 5000 kr - så er gebyret nok ikke voldsomt og så er det da givet en erhvervskonto allerede vil jeg mene, jeg har aldrig hørt nogen give 5000 kr for en alm personlig konto i opstart

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Læs mit link ovenfor. Der er det juridiske grundlag for at banken kan kræve erhvervskonto.

Nu var banken augmentet jo at man skulle have en erhvervskontor pga. hvidvaskningsreglerne, det er vel ikke korrekt ?  

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)