Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At købe sig ind i en virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 14. Dec 17
Indlæg ialt: 5
Fra  LeFish.eu Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

jeg går og leger med tanken om at købe mig ind i en virksomhed og søger råd omkring 

planen som vi har snakket om er: at jeg bliver ansat i virksomheden som almenligt ansat det første 3-6 måneder så vi kan se hinanden an, jeg bliver ansat med en optionsaftale så jeg har mulighed for at købe mig ind.

Efter "prøve perioden" opretter jeg et holding selskab som køber 50% af virksomheden samt bliver der udført en ejeraftale på virksomheden og jeg bliver ansat som dirktør sammen med min partner. (alle papir er lavet af godkendt advokat)

Vi venter på at årsregnskabet bliver færdig så vi kan regne virksomheden good will ud men hvordan regnes det ud ?? og er det hele good will jeg skal købe?? eller skal den deles 50/50 ????  

lyder det som en fornuftig løsning ?  

Jeg har tænkt at låne mig selv 100.000 til at starte med, skal man lave glæds brev til sig selv ???

jeg har en del værktøj som jeg vil have med ind i virksomheden men skal jeg oprette mit holding selskab med dette?? eller skal jeg lade virksomheden købe det billigt?? eller kan det ikke bruges som værdig til at starte holding

kom gerne med jeres indspark 

på forhånd tak 

    

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten N Larsen:
Vi venter på at årsregnskabet bliver færdig så vi kan regne virksomheden good will ud men hvordan regnes det ud ?? og er det hele good will jeg skal købe?? eller skal den deles 50/50 ????
Du skal købe for det i bliver enige om, som dog ikke må ses som betaling for din arbejdsindsats, men alt andet lig, hvis du skal købe halvdelen så er det halvdelen af værdien - alt - du skal betale

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Karsten

Det er kun fornuftigt, hvis du ikke binder dig til at købe noget som helst før

ansættelsestiden er udløbet og du har fået normal løn i den periode.

Du kan godt etablere en hensigtserklæring nu, men den skal være uden økonomiske

bindinger på dig før ansættelsesperioden er slut og uden betaling af godtgørelse,

hvis du siger nej tak til medejerskab.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)