Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bounce rate og time on page

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jun 18
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer! 

Jeg har et sprøgsmål til bounce rate og time on page.

Hvad er "normal" bounce rate og time on page hvis man overhovedet kan sige sådan noget. Tænker godt der kan være meget forskel på det fra branche til branche?

Jeg har et hygge projekt som jeg går og hygger mig med og lære lidt af og der er der en bounce rate på 88% og en time on page på 32 sec. Tænker at det er en meget høj bounce rate og en kort time on page. 

Mere indhold og lidt mere arbejde kan nok gøre noget men som sagt hvad ligger det i mellem hvis der er tal for det?

Fra Aarhus C
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 105
Fra  erikback.com Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias

Bounce rate er meget forskellig fra side til side. Jeg har en bounce rate på 40-50 % på min blog. Men det svinger lidt. Hvis jeg fx kører en kampagne hvor jeg rammer at bredt publikum, så stiger min bounce rate.

For en blog er det ret normalt at ligge på en bounce rate på 80-90 %. Jo mere værdi du kan give og jo bedre du er til at trække læseren rundt på siden (CTA) des lavere bliver din bounce rate ;-)

– Erik Cool

Mvh. Erik Back, ekspert i blogging. Hjælper med content, mailinglister og personlig branding

Tilmeldt 6. Nov 17
Indlæg ialt: 167
Fra  Formula X Agency Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger meget af dit indhold og hvornår de besøgende møder det. Hvis du har en så høj bounce rate skyldes det sandsynligvis en af 2 ting:

1. Besøgende finder det de skal bruge, men er ikke interesseret i mere fra din side og smutter, da de har fået det info de skulle bruge

2. Indholdet er irrelevant for de besøgende, som så navigerer væk fra dit site.

I og med at de kun bruger 32 sekunder på dit site er nummer 2 nok det mest sandsynligt. Du bør derfor arbejde med indholdet, så det møder de besøgendes behov og evt. smide en video eller andet content ind på siden, der får dem til at blive længere på siden når de skal se den. Til slut kan du overveje knapper med CTA eller links til relevant og relateret indhold, så de besøgende ikke navigerer væk, men besøger flere af dine sider.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)