Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lav stil/Høj stil/ Eller egen stil?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 12. Feb 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et sprøgsmål ang. Det skriftlige i forretningsplanen. Hvad vil i anbefale at skrive den i. Her tænker jeg på om man skal bruge fag udtryk og skrive i et forholdvis intellektuelt niveau. Eller skal man skrive nemt og ligetil med hverdagsord og vendinger.?

Er selvfølgelig opmærksom på at det til dels afhænger af hvilket området man starter op i.

Men kan man sige noget generelt?  Hvis det er planen at mit koncept skal være med "KANT", altså utrditionelt, lidt provokerende og bryde vante forestillinger og rammer. Burde det så være afspejlet i forretningplanens skriftssprog.?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:57

Hvem er din målgruppe?

Hvis det blot er til dig selv, så kan du jo skrive den lige som du lyster, men hvis den er til en bank eller investor vil det ihvertfald være en fordel at den skrives så modtageren kan forstå den. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Odense
Tilmeldt 12. Feb 08
Skrevet kl. 09:29

hey sorry jeg først skriver nu.

Ja der har du selvfølgelig en pointe.

Den skal kun bruges til ekstern brug. Mit eget oveblik danner jeg på min egen måde. Men så kommer der endnu et SP. Hvem tager egentlig stilling til den henne i banken? er det min gamle bankdame som har haft mig i de glade teenager dage!!!( Læs overtræk og div) eller har banken specielle folk dertil?

VH gekko

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 09:36

I min tidligere bank havde jeg en privatrådgiver og en erhvervsrådgiver, i min nye bank har jeg blot en erhvervsrådgiver, som så også tager sig af de småting jeg har omkring mine private bankforretninger, hvilket ikke er synderligt meget det kræver af ham. (Blot et depot og et par indlånskonti)

Jeg vil helt klart anbefale dig at snakke med en erhvervsrådgiver, evt i en anden bank end den du har til daglig - Det kan snildt betale sig at shoppe lidt rundt! 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:24

Hej Gordon,

Jeg er helt enig med Anders – forretningsplanen er et ”seriøst” dokument der i kolde og kommercielle vendinger skal beskrive din idé og målsætning samt hvordan du vil realiserer dem.

For som sagt – det skal kunne forstås og accepteres af bank, samarbejdsparter og eventuelle eksterne investorer.

Men under produktbeskrivelse/idéen har du lov til at slå dig lidt løs – så man kan fornemme hvad det er du vil samt måden du vil det på.

Med hensyn til hvem der tager stilling henne i din bank – er ofte lidt afhængig af beløbsstørrelsen på lånet.  At det er din ”gamle bankdame” som havde kontakt med din i din ”sprællemands” periode, er ikke nødvendigvis en ulempe, for hun har jo kunne følge din udvikling gennem årene og kan se at der er flere sider af dig – eller sagt på en anden måde, at du er blevet mere voksen.

Selvfølgelig kan I ha’ haft et meget anstrengt forhold til hinanden, og så er det ikke nødvendigvis en fordel.  Men det ved du bedst selv.  Uanset hvad, så har den bank jo din historik – så den kommer du ikke uden om der.

Når man skal i en bank og ha’ et erhvervslån, så skal man kunne dokumenterer hvor meget man skal låne samt hvordan man er kommet frem til det beløb.

Så drift, status og likviditetsbudgettet kommer du ikke udenom – og sidst men ikke mindst budgetforudsætningerne, så de kan se hvordan dine tal er fremkommet.

Det er min erfaring – at er hjemmearbejdet i orden, og der er realiteter i det fremlagte, så er bankerne faktisk ganske fornuftige og snakke med.

Så held og lykke med det hele – både firma og unger… Smile

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 21:21
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Jeg har været ud i flere opstarts, og været ude og skulle skaffe financiering, venturekapital, vækst kapital osv.

1) Generelt læser INGEN forretningsplanen i første omgang - start med at lave en rigtig god Quick Intro, inkl et godt budget ark. Denne Intro må ikke fylde mere end 2-3 side, mere kan man ikke forlange at et financielt menneske kan læse/overskue ;-)

2) Derefter som det næste, lav en rigtig god forretningsplan, med budgetter, markedsplaner, udviklingsplaner osv. osv. genre på engelsk - hvis det er et udenlandsk marked/investorer mv.

vh.

Michael

LanSoft A/S - Vi er ligenu igang med at lave nogle store  spændende Forretningsportaler, B2B , således at kunden og leverandøren kan udveksle og styre leverancer,

Fra Odense
Tilmeldt 12. Feb 08
Skrevet kl. 21:50

Hep

T. tak for opmærksomheden. I har sgu givet mig en del at arbejde videre med, kanon. Jeg lader jer i fred indtil næste spørgsmål melder sig!

Skal sgu nok få den forretningsplan overvundet! Det ender sgu med at jeg kan en dag kan arbejde med mit projekt, når ungerne er vågne.Cool

VH Gekko

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)