Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR nr. på pakker fra Kina? mm.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Aug 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lige bestilt varer fra 20 forskellige sælgere på Alieexpres. Jeg havde den opfattelse, at alt blev samlet i 1 pakke og derfor kun skulle betale 160 kr. en gang. Det viser sig ikke at være tilfældet. Tænker jeg så skal betale 160 kr. x 20 pakker, hvilket jo er meget voldsomt, men skal der stadig betales 160 kr for en enkelt pakke hvis prisen for varerne f.eks. kun er 100 kr.? Det bliver i hvert fald en dyr "opstartslærefejl" for mig hvis det er tilfældet.

Efter jeg havde bestilt varerne, opdager jeg, at jeg har glemt at skrive at mit CVR nr. skal stå på pakken. Mange af sælgerne har allerede afsendt pakkerne. Er det et problem og hvad skal jeg gøre? så kommer jeg vel også til at betale moms fordi man tror det er en private pakker? Uha jeg føler jeg er lidt ude i torvene lige nu... Håber nogen kan oplyse mig om hvad konsekvensen for mig er lige nu.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

sådan er livet når man ikke sætter sig ordenligt ind i reglerne.  Du vil skulle ca. 160 DKK pr. Pakke. Om du skal betale moms kommer helt an om dit firma navn fremgår af pakken eller den vedlagte faktura.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

,

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

under 80 kr ikke noget gebyr eller andet-  over 80 kr moms OG importgebyr per pakke

Det er muligt de kontakter dig hvis pakkerne kommer nogenlunde samlet (stadigt gebyr efter reglerne) fordi de tror du er privatperson og man slet ikke må importere til erhverv uden CVR og importregistrering - og så beder de om CVR - ellers kan du risikere moms du skal rode med. De må ikke udlevere noget de kan se må være erhverv, hvis ikke de har CVR 

Læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/import-til-videresalg-fra-kina-uden-for.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Aug 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok tak for svar.

Jeg er import og eksport registreret. Og ja så kan jo bare håbe på at de kontakter mig som du nævner, så de kan få oplyst mit CVR og jeg kommer uden om momsen også.

Men hvad så med de pakker som måske går igennem som privat og jeg skal betale moms af dem, kan man stadig på en eller anden måde sælge dem videre, for der må vel blive en tvist der når det ikke er lovligt at importere noget til videresalg uden CVR?

Må nok ringe til SKAT og høre.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare afvent. Det kan godt være, du skal ikke betale noget, da Aliex-sælger skriver ofte et meget mindre beløb på CN22.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Matanna:

Ok tak for svar.

Jeg er import og eksport registreret. Og ja så kan jo bare håbe på at de kontakter mig som du nævner, så de kan få oplyst mit CVR og jeg kommer uden om momsen også.

Men hvad så med de pakker som måske går igennem som privat og jeg skal betale moms af dem, kan man stadig på en eller anden måde sælge dem videre, for der må vel blive en tvist der når det ikke er lovligt at importere noget til videresalg uden CVR?

Må nok ringe til SKAT og høre.

ja du skal nok bare sælge men - det er DIN pligt at sikre korrekt told og ikke noget med, at en kineser skriver forkert pris på for at snyde, for fanges du (ex de beder om faktura + din overførsel af samme) så er det dig der står som snyd med told, så vil du være seriøs importør, så bør du fortolde korrekt. Det betyder ikke du NU skal have fat i told, for de kan ikke overvåge dine pakker og sætte cvr på, så vent til du ser hvad der sker, og SÅ hvis noget ikke er korrekt fortoldet (og her er gebyr ikke af betydning, det kan du glemme hvis det ikke opkræves)  det er alene told du skal have korrekt (og så moms du bogfører som importmoms)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Aug 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil helt klart gøre tingene korrekt og betale det der skal betales.
Havde faktisk tanken om man skulle kontakte told, men fin forklaring du kommer med. Jeg afventer og ser hvad det ender med.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)