Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Svenskere og kreditkort

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Vi oplever, at uforholdsmæssigt mange svenskere pure nægter at anvende kreditkortet i vores butik. Faktisk anser de det som mindre risikabelt at proppe 40 pund blødt smør op i enden på en sulten hunløve med en strikkepind

Er der andre, der har samme oplevelser, og hvad gør I for at overbevise kunderne om sikkerheden?

De danske kunder henviser vi til net-tjek.dk, hvor de kan læse om deres ret til at tilbageføre beløbet, men ved I, om der findes tilsvarende sider i Sverige, som kan anvendes som oplysning om sikkerhed ved anvendelse af kreditkort?

Mange hilsener

Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:46

albelli:

Vi oplever, at uforholdsmæssigt mange svenskere pure nægter at anvende kreditkortet i vores butik. Faktisk anser de det som mindre risikabelt at proppe 40 pund blødt smør op i enden på en sulten hunløve med en strikkepind

Jeg har oplevet det samme i en anden internet-virksomhed. Det blev løst ved, at få oprettet en svensk bankkonto og så give mulighed for kontooverførsel... mindre sikkert for forbrugeren - men sommetider. må man jo give dem. hvad de vil ha' :).

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 13:47

albelli:

Fantastisk formulering! :P

Nå, jeg er stødt på et indlæg her på Amino, hvor det anbefaledes at bruge http://kreditor.se/ - faktisk mener jeg formuleringen var, at man "ikke kan undvære det", hvis man vil sælge i Sverige. Jeg har ingen anelse om hvorvidt det løser jeres problem, men se om det er brugbart. 

Fra Glostrup
Tilmeldt 26. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Fra  Haandlavet.dk Skrevet kl. 20:11

Vores svenske kunder har ingen problemer med at betale med kreditkort, vi benytter paypal til at stå for selve betalingen. Blandt vores norske kunder bruges også bankbetaling, og vi har ikke oprettet bankkonti i norge/sverige. 

Tim

Køb kompatible billige dymo labels og spar penge på dine forsendelser.

Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 16:45

Tusind tak for input!

Den svenske bankkonto har vi haft oppe at vende før, så jeg tror det bliver den hurtige løsning. Sideløbende vil vi arbejde med at få kreditor indarbejdet (tak for tippet!).

Mange taknemmelige hilsener

Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:43

Hvad med at benytte ewire? Det er ret godt i norden, synes jeg.

Fra Glostrup
Tilmeldt 26. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Fra  Haandlavet.dk Skrevet kl. 06:10

Vi tilbød det i en lang periode til vores kunder, men der var meget få kunder som valgte den mulighed, derfor droppede vi det igen. 

Tim

Køb kompatible billige dymo labels og spar penge på dine forsendelser.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 22:37

DIBS udgav tidligere på året en oversigt over betalinger i hele Skandinavien. De har desværre valgt ikke længere at gøre den gratis, men sælge den for 750 kr. Sikke da nogle fjolser...

Den viste dog helt klart at svenskerne af en eller anden årsag ikke stoler på kreditkortbetaling:

Betalingsmetoder i Sverige
 Kreditkort: 40%
 Faktura: 24%
 Netbankoverførsel: 21%
 Efterkrav: 5%

Betalingsmetoder i Danmark
 Kreditkort: 27%
 Debitkort: 55%
 Netbankoverførsel: 10%

Jeg har selv de samme erfaringer. De er tossede de svenskere...

/Søren

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)