Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af ApS.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

nej konvertibelt kan ikke laves bagud - det skal tilmed være med i vedtægter mm inden - men om du så NU kan starte processen - og få det indført og lavet som nyt konvertibelt lån - ud fra at det er nedskrevet næppe til mere end det - men det kan revisor da givet svare på

Hvis ikke så hør evt en anden. Du kan ikke gøre det tilbagevirkende og der skal være en værdi idag (ikke 400 hvis den er 100) for at kunne overveje det vil jeg mene

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis muligheden er der så kunne man få lave et konvertibelt lån svarende til det nuværende tilgodehavende. Sørge for at pengene indbetales til aps og med den anden hånd tilbagebetale det oprindelige tilgodehavende.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Hvis muligheden er der så kunne man få lave et konvertibelt lån svarende til det nuværende tilgodehavende. Sørge for at pengene indbetales til aps og med den anden hånd tilbagebetale det oprindelige tilgodehavende.

ja det er jo nok vigtigt at man gennemføre begge så - så inden man tager pengene ud - så laves nyt konvertibelt lån og sættes ind - og så hæves de gamle (må vel være vejen?)

Stadigt forstår jeg ikke helt hvordan selskabet kan have nedskrevet værdien af det der værdibevis Hvis det var et lån, kan /skal selskabet så nedskrive værdien af værdibeviset?

og HVIS det har det - og det er korrekt måde - så kan man vel i alle fald ikke tage 400.000 ud i cash - hvis lånet består af investbevis der nu kun er 100.000 værd - Man kan vel tage beviset ud og dermed få det indlånte bevis som dengang var 400.000 værd retur, men stadigt har man jo så kun selv de 100.000 kr ud af det?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan ikke helt overskue det investeringsbevis. Udgangspunktet må jo være et ejerskifte fra trådstarter til aps. Så hvis det blev indskudt og så med en gæld på 400.000 kr så består denne gæld stadigvæk. At det nu kun er 100.000 kr må være selskabets tab (og vel taget ved nedskrivninger af værdien).

Trådstarter kunne også overveje at holde selskbet i live hvis der er planer om starte anden forretning (bruge underskud via p/s-model).

Tilmeldt 25. Sep 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Så du mener jeg stadig kan trække beviset ud til de 400.000kr som det var værd, da jeg skød det ind i firmaet, og derved ville firmaet skylde mig 400.000kr mindre?

Jeg har desværre ingen intentioner om at starte på noget nyt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Junior87:

Så du mener jeg stadig kan trække beviset ud til de 400.000kr som det var værd, da jeg skød det ind i firmaet, og derved ville firmaet skylde mig 400.000kr mindre?

Jeg har desværre ingen intentioner om at starte på noget nyt.

jeg opfatter det ikke som der er sket ejerskifte men har du lånt selskabet pengene - de har ikke købt investbeviset af dig - så kan du trække det ud og hvis det udgjorde lån på 400.000 kr så ja- så vil selskabet skylde dig 400.000 kr mindre men du jo kun have et bevis der er 100.000 kr værd

Har selskabet officielt i regnskabet fra tidl. Købt bevisets, så har selskabet tabet og så er spørgsmålet om det er lavet på en eller anden måde så selskabet skyldte dig 400.000 kr for at KØBE det bevis af dig den gang - ingen anelse ud fra det du forklarer

derfor- gå til revisor 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jf. ovenfor var ideen med at placere et investeringsbevis i et Aps en lempeligere beskatning. Det kræver at der er sket ejerskifte. Der er ingen ide i sig selv at låne aps et investeringsbevis.

Hvis investeringsbeviset er nedskrevet til 100k i regnskabet har det en konsekvens skattemæssig, hvis det bliver "handlet" for 400k. Differencen må skulle tages ind som en gevinst for ApS.

Vejen frem må være at tage en snak med revisoren om muligheden. Alt andet lige bedre mulighed for rådgivning når man har et samlet overblik over transaktionerne.

Tilmeldt 25. Sep 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Retter henvendelse til en anden revisor.

Jeg siger mange tak, for jeres svar.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Junior87:
med henblik på at få begrænset mit eget private tab?

Det burde altså ikke være så svært.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)