Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

e-bøger, hvordan kan du ændre til dette format?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Apr 12
Indlæg ialt: 19
Fra  Minimaks Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg søger information eller et program, som kan konvertere til format: e-bog

Er der muligt at konvertere fra PDF-format eller hvilke formater kræves?

Jeg er amatørforfatter, men vil åbne mit eget forlag online, så det er rimelig relevant.

Mvh.

Ken

Tilmeldt 30. May 18
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Naar du skrive e-bog, går jeg udfra at du mener en epub fil som er det format som normalt bruges til ebøger.

Du skal normalt bruge noget special software til at lave epub filer. Du kan ikke umideltbart konvertere fra pdf til epub men det kommer også an på hvor kompliceret din bog er, angående billeder, tabeller, fodnoter og lignende.

Personligt kan jeg anbefale vores egen editor paa spintype.com. Der kan du skrive din bog online, og den kan så producere både epub filer, og tryk klare print pdf filer som er lige til at sende til tryk.

Vi kan ogsaa sælge bogen for dig, og tilbyder "print on demand" salg, så din bogen bliver printet hver gang den bliver solgt så du slipper for at have noget lager.

Nu skriver du at du vil "åbne mit eget forlag". Mener du så et forlag til at udgive dine egne bøger, eller vil du også udgive andre forfatteres bøger?

Hvis det kun er til dine egne bøger er det næsten for meget besvær at åbne et forlag. Så er det bedre at blive selvudgiver hos spintype.com Vi tager 15% af omsaetningen, og saa håndtere vi alt teknikken, produktionen og salget på vores website.

Jeg kan blandt andet naevne at den danske oversaettelse af bogen om "Elon Musk" (https://www.libris.dk/products/elon-musk) er produceret 100% paa spintype.com platformen.

Martin Tilsted

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

forskelligt fra forlag til forlag - Nogle kan sagtens udgive i PDF hvilket kan være let da man let skriver i words og kan sætte billeder ind og alt og bare gemme i pdf

PDF fungerer - med ret sideopsætning naturligvis - fint på langt det meste

E-pub kræver eget program - f-.eks saxo har nu mulighed for at du online kan skrive direkte som e-pub - lige som du der kan betale dig for at få konverteret words/pdf til epub

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. May 18
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Pdf fungere fint paa computeren.

Men på telefonen og tablets er det ikke en god læse oplevelse, da layout er fast, og dermed ikke tilegner sig den mindre skærm.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

på telefon er jeg enig i mange fald - i alle fald mindre iphones men at sidde og læse bøger på sådan en ville jeg heller ikke- men jeg har aldrig mødt nogen (har trods alt solgt nogle 1000 pdf via saxo) der har haft besvær med tablets (og tester naturligvis alle først på 2 format ipad - android og egentlig boglæser (som jeg tror langsomt uddør som betamax gjorde  men det er rent gæt)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Apr 12
Indlæg ialt: 19
Fra  Minimaks Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar.

Jeg kommer til at sælge digte, noveller og bøger online i PDF-format eller som mp3 eller MP4-format. Min hjemmeside er programmeret og klar, men mangler de sidste detaljer før alt er klar til det danske marked.

Der vil med tiden nok komme anmodninger fra forfattere, som ønsker at vi hjælper med et andet format og her kan jeg fx godt finde på at kontakte og bruge spintype.com til dette formål. Eventuelt med Print-on-demand mulighed.

Jeg vil ikke lige nævne min hjemmeside endnu, da der er udfordringer med at få lagt menuerne korrekt og oversat markedspladsen til dansk mm. 

Hvis der er nogen, som har noget juridisk tekst jeg kan kopiere til hjemmesiden vil det være fantastisk, så slipper jeg for at skrive det. Her tænker jeg på "Handelsbetingelser" - fx kan jeg forstå på forbrugerrådet, at der under køb af elektroniske materialer, skal stå 14-dages fortrydelsesret, men lige så snart du downloader, så brydes dette til ikke at gælde. 

Mvh.

Ken

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)