Hej Aminoer Måske er der en tråd herinde et sted omkring det - men jeg kan ikke finde den, så nu spørger jeg lige. (og måske er jeg helt blank, så undskylder jeg på forhånd :-O) Min mand og jeg har netop åbnet en 2ndhand butik, som sælger bedre brugt tøj på Amager. Den ligger på en sidegade til et hovestrøg, så vi er ret afhængige af markedsføring via de socialemedier så folk finder ud af at vi eksisterer- i hvert fald her i starten. Jeg har så set, at en anden butik her i området laver 3 daglige tilbud på de sociale medier- dvs. tøjet bliver sat kraftigt ned og markedsføres som TILBUD, KUN IDAG - og det trækker jo nogle kunder til kan man se. Hun laver 3 sådanne tilbud om dagen. Det er ret smart tænker jeg - men jeg er i tvivl om man må det, eftersom tøjet jo sættes op i pris igen dagen efter? Måske er det et dumt spørgsmål... men jeg kan bare læse mig til, at prisen ikke må sættes op igen efter tilbud, idet tilbudsprisen skal være normalprisen efterfølgende - eller har jeg misforstået noget? Eller skal det forståes som et slagtilbud? Og må man gerne lave sådan et på daglig basis? For må man det, så vil jeg helt klart overveje at gøre det fra næste uge. Men jeg vil bare ikke jokke i spinaten og gøre det, hvis man ikke må På forhånd tak Mvh Mia |
Hvis der bliver reklameret med "Tilbud - kun i dag", vil det være direkte vildledende ikke at sætte prisen op igen.
Det fremgår også af Forbrugerombudsmandens retningslinjer for prismarkedsføring, pkt. 10a https://www.forbrugerombudsmanden.dk/media/46455/20170703-prisretningslinjer-fo.pdf
Jeg er ikke jurist, men jeg kan ikke se noget til hinder for, at du kan have et tilbud på en vare i en periode, og når tilbudsperioden er udløbet, sættes varen op til normalpris igen. Det er ikke anderledes, end når supermarkedet sælger 1,5 liter cola for 10 kr. og for 20 kr. ugen efter, når tilbuddet er slut.