Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

en ven/veninde hjælper på markeder

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

Har brug for jeres hjælp.

Nogle gange tager jeg på kræmmermarkeder med min virksomhed og der kunne jeg godt bruge en hjælpende hånd..

Men hvordan løser jeg det uden at skulle ansætte nogen??

Kan I hjælpe

På for hånd tak

Hanne

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis en ven/veninde vil hjælpe gratis, ja så gør de bare det - De skal ikke være på nogen form for offentlig forsørgelse / dagpenge osv og der er altid mulighed for at skat vil checke dig lidt ekstra for, at du ikke betaler sort for kræmmermarkedshjælp. Det er lovligt at hjælpe gratis - men ikke så voldsomt almindelige

Skal de have penge for det - så bør de køre timeansættelse uden tvivl og du vil altid have pligt til indberetning til skat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
De skal ikke være på nogen form for offentlig forsørgelse

Sludder, der er intet problem i at en pensionist eller førtidspensionist hjælper gratis til i et begrænset omfang.

Yderligere er der regler, der giver god mulighed for at samme gruppe kan arbejde f.eks. som timeansat. Jeg mener det er ca. 75.000 kr. en førtidspensionist må tjene før der foretages modregning i pensionen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Uptimester:
Sludder, der er intet problem i at en pensionist eller førtidspensionist hjælper gratis til i et begrænset omfang.
man kan godt korrigere og tale pænt og havde du citeret fuldt ville tilføjelsen /dagpenge vel have forklaret lidt mere.
Cookie - John Hannover:
De skal ikke være på nogen form for offentlig forsørgelse / dagpenge osv


Jeg anser ikke pensionist som offentlig forsørgelse selv om det da er det offentlige pengene kommer fra -_ men ja det er vel offentlig forsørgelse og så har du har helt ret i at det må man da - tilmed tjene penge også - og ja det må førtidspensionister og SU modtagere også - op til visse grænser og altid gratis- jeg tænker i - Dagpenge, Kontanthjælp og den type - som vil kunne få problemer - med at arbejde gratis på kræmmermarkeder - men skam altid godt med en korrektion

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 92
Fra  Lejegruppen ApS Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Vil det sige at jeg kan hive en kammerat med engang imellem hvis det brænder på med noget byggeri mv. helt lovligt, hvis det er uden betaling af nogen art?
mvh Jacob

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja så¨længde den person ikke kommer i klemme med dagpenge eller kontanthjælp mm og du har check på regnskab og betalinger og alt - så skat ikke kan mene du nok skyder penge af under bordet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jacob Lauvring:

Hej
Vil det sige at jeg kan hive en kammerat med engang imellem hvis det brænder på med noget byggeri mv. helt lovligt, hvis det er uden betaling af nogen art?
mvh Jacob

I bør nok lige overveje, hvorvidt arbejdsskadesforsikring, erhvervsansvarsforsikring og lignende dækker, hvis han ikke er ansat hos dig.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)