Investering med ‘beskyttede’ midler. - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Nye ekspertblog-indlæg
om  Alt det andet..

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Oprettelse "

Investering med ‘beskyttede’ midler.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
Amino-karma 28
Tilmeldt 8. jun 16
Indlæg ialt: 7

Skrevet 10-07-2018 kl. 23:49

Hej Amino’er

Mit spørgsmål går på om man kan stifte et Holding ApS med datter(drift) ApS af en personlig forsikringsudbetaling der er kreditorbeskyttet, og drive selvskaberne på helt normalvis.
Det skulle selvfølgelig gerne ende med overskud i regnskaberne og nu kommer så det vigtige spørgsmål:
- vil overskuddet (afkastet) af de investerede midler OGSÅ være kreditor beskyttet eller vil beskyttelsen være mistet?
Et overskud vil enten blive i Holding ApS’et, eller kunne blive udbetalt til den personlige (særskilt fra hverdags økonomien) beskyttede konto som indskudet oprindeligt kom fra.
Der er ikke nogen personlig konkurs eller noget som helst under opsejling, men ‘better safe - than sorry.
Da ‘midlerne’ stadig vil være adskilt fra den ‘daglige økonomi’ og ikke har været i ‘frit spil’ kunne det jo godt tænkes at det blev sidestillet med fx. afkast/udbytte af aktier, eller alm. forrentning og dermed opretholdt ‘beskyttelsen’
Der bliver selvfølgelig betalt skat mm på sædvanligvis.

Hele spørgsmålet går på om beskyttelsen forbliver intakt ???

Amino-karma 162.178
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 34.965
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 11-07-2018 kl. 00:32

Bare som hurtig bedømmelse - VENT PÅ ANDRE- så uden at vide hvad det er for en forsikring - så kan jeg ikke tro at investering i et selskab skulle være beskyttet mod kreditorer - Det er vel lidt som hvis du investerer pensionspenge (der jo som udgangspunkt er kreditorbeskyttede) i et A/S eller ApS eller andet -

Hvis det selskab går konkurs så er pengene jo væk og derfor er der visse regler for hvor stor del af ens f.eks. pensionsformue man må have i mindre unoterede selskaber - og muligvis må du ikke være hovedaktionær heller . men det kan det sted du har depotet jo givet sige dig.

Selskabets overskud vil vel selskabsbeskattes og i det omfang du ikke hæver løn eller alene udbytte til f.eks. et pensionsdepot - så bliver pengene der i stil med hvis det var Novo aktier hvor udbytte og kursgevinst jo PAL beskattes - Andre beskyttede depoter kender jeg ikke lige.

Du opnår ikke en beskyttelse mod kreditorer i et selskab på den måde i forhold til en konkurs - ganske som hvis du havde Novo aktier og Novo (gud og børsen forbyde det) gik konkurs

vh John Hannover

Amino-karma 28
Tilmeldt 8. jun 16

Iskopa
Skrevet 11-07-2018 kl. 00:40

Tak for svar John.

Jeg kontakter banken om spørgsmålet.
De må selvfølgelig kunne rådgive på området 😊

Amino-karma 2.606
Fra København
Tilmeldt 17. maj 16
Indlæg ialt: 796

Skygge Manden
Skrevet 11-07-2018 kl. 11:34

Den sum penge du hæver fra en kreditorbeskyttet konto vil miste "kreditorbeskyttet" lige så snart du hæver pengene til en anden konto. Så er det lige meget hvad du gøre med dem.

Amino-karma 28
Tilmeldt 8. jun 16

Iskopa
Skrevet 11-07-2018 kl. 11:46

Man kan godt købe hus og bil mm. og stadig bevare beskyttelsen, det skal bare gøres på den korrekte måde, derfor tanken om investere i eget selvskab...

Amino-karma 4.638
Tilmeldt 5. mar 06
Indlæg ialt: 1.203

Pythonrap
Skrevet 11-07-2018 kl. 12:39

Iskopa:
Mit spørgsmål går på om man kan stifte et Holding ApS med datter(drift) ApS af en personlig forsikringsudbetaling der er kreditorbeskyttet, og drive selvskaberne på helt normalvis.
Det skulle selvfølgelig gerne ende med overskud i regnskaberne og nu kommer så det vigtige spørgsmål:
- vil overskuddet (afkastet) af de investerede midler OGSÅ være kreditor beskyttet eller vil beskyttelsen være mistet?
Et overskud vil enten blive i Holding ApS’et, eller kunne blive udbetalt til den personlige (særskilt fra hverdags økonomien) beskyttede konto som indskudet oprindeligt kom fra.
Der er ikke nogen personlig konkurs eller noget som helst under opsejling, men ‘better safe - than sorry.
Da ‘midlerne’ stadig vil være adskilt fra den ‘daglige økonomi’ og ikke har været i ‘frit spil’ kunne det jo godt tænkes at det blev sidestillet med fx. afkast/udbytte af aktier, eller alm. forrentning og dermed opretholdt ‘beskyttelsen’
Der bliver selvfølgelig betalt skat mm på sædvanligvis.

Hele spørgsmålet går på om beskyttelsen forbliver intakt ???

Jeg faldt lige over denne i anden forbindelse:

https://www.ulykkespatient.dk/hjaelp-og-raadgivning/brevkasse/jura/forsvinder-kreditorbeskyttelsen-ved-investeringer/

Amino-karma 28
Tilmeldt 8. jun 16

Iskopa
Skrevet 11-07-2018 kl. 12:52

Tak for det, det er lidt det jeg har hørt noget om.
Kunsten er at det hele bliver gjort rigtigt fra starten, men jeg vil rådføre mig med et par banker og håbe på at de har helt styr på det på det område.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)

RSS-feed

Alt det andet er venligst sponseret af:

Oprettelse
Emner Svar
Investering med ‘beskyttede’ midler.
Nyeste indlæg af Iskopa , den 11-07-2018 kl. 12:52 1, 2
6
Hvad sælger min konkurrenter?
Nyeste indlæg af Brian Jensen , den 24-06-2018 kl. 20:36
1
App
Nyeste indlæg af rasm331d , den 24-06-2018 kl. 06:07
0
hvad bør jeg vide inden opstart af virksomhed?
Nyeste indlæg af Cookie - John Hannover , den 28-05-2018 kl. 11:51 1, 2
5
Produktion i Portugal
Nyeste indlæg af NannaO , den 16-05-2018 kl. 21:47
0
Sko producenter i Portugal
Nyeste indlæg af kristian100 , den 16-05-2018 kl. 20:40
0
Aps indskud ?
Nyeste indlæg af Skygge Manden , den 16-05-2018 kl. 08:06
1
Spøreskema
Nyeste indlæg af Kåre E. , den 05-05-2018 kl. 00:03
2
søger foretnings partner for cafe
Nyeste indlæg af Clary , den 07-04-2018 kl. 01:19
4
A-kasse til Ase i udland / Refusion via advokat / Kan det betale sig...
Nyeste indlæg af Per Krabbe, scanboat... , den 29-03-2018 kl. 11:20 1, 2, 3
13
Besøg vores andre hjemmesider :
lll