Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En interessant sag

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jun 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,
Et hurtigt indlæg her på amino.dk. (google har sendt mig herover!)
Jeg har i mange år vært ansat på en offentlig arbejdsplads, men blev i dag afskediget, da jeg fandt ledelsens magtmisbrug og nepotisme uudholdeligt.
Sagen er meget lang og kompliceret, så jeg har nu sat min fagforening på sagen. Men blev rådgivet at tie stille!

Så jeg kom til at tænke på mine "rettigheder" som offentligansat. Jeg har så meget magt ifølge, ytringsfrihed, offentlighedsloven, aktindsigt osv.

Svar på mulige spørgsmål:
Hvad handler det om: det handler om en god journalistisk sag, som kan afsløre ledelsen på en offentlig arbejdsplads. (det kender vil alt om!)
Hvor: København
Min rolle: jeg giver dig alle nødvendige oplysninger, så du ved hjælp af offentlighedsloven kan lave en rigtig god sag.
Tidsforbrug: et par timer om ugen i 3-4 måneder alt afhængig af, hvor dygtigt du er.
Hvordan: vi mødes over en kop kaffe eller en øl hos mig eller et sted i København så du bliver informeret meget detaljeret om forholdene. Når du er gået i gang vil jeg stå til rådighed på mails/mobil.
Betaling: du får en æske chokolade af mig, men du får ophavsretten på hele historien så du bestemmer selv, om du vil sælge det til danske medier, eller..

Så hvis du er, eller kender en ung journalist, journaliststuderende, advokat eller jurist, der har lyst til at lave en god journalistik historie, så skriv tilbage.

Jeg tror ikke, jeg har tid til at kontakte DR, EB osv.

Nej, jeg er ikke sur fordi jeg er blevet afskediget, da sagen har kørt i de sidste mange måneder så jeg finder det befriende at skulle forlade jobbet.

Takker,

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Mansep:
Jeg tror ikke, jeg har tid til at kontakte DR, EB osv.

Hvordan skal det forståes at du ikke har tid?

Hvad med nogle af de mere seriøse aviser såsom Weekend avisen, Jyllandsposten, berlinske eller politikken.

Et godt bud kunne være Poul Pilgaard Johnsen fra Weekend avisen. han har skrevet om flere offentlige skandaler.

Tilmeldt 21. Jun 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak, jeg prøver at skrive til Poul Pilgaard Johnsen, selv om han ligner en, der går efter de meget store cases.
Jeg ved, at de store medie organisationer som DR, EB osv. har det meget travlt og har desuden en besværlig og tidskrævende process til at komme i kontakt med den rigtige journalist.De skal jo tjene penge ved at tage "STORE" sager.
Men jeg takker igen, Ravn
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mensep

Velbekomme.

Lad os endelig høre hvad du ender op med at gøre. 

Held og lykke med sagen.

Ravn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)