Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pas på dybdegående "Nigeria mail"

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg annoncerer nogle internationale ejendomme på nogle internetmedier. Jeg modtag for et par dage siden en henvendelse fra en "Vanessa" som er interesseret i en af ejendommene.

Jeg svarer selvfølgeligt høfligt tilbage og spørger om hvordan jeg kan hjælpe mv..

Idag kom så et langt rørende brev om at "Vanessa" er syrer og vil købe en ejendom i udlandet for at slippe væk fra Assads forfærdeligheder, så langt så godt, her kunne man jo godt falde i, heldigvis fortsatte historien om at hun var sidste overlevende osv. og hurtigst muligt skulle have en box med 10.000.000 dollars ud af landet, om jeg ikke kunne hjælpe med at være modtager af denne box.

Så lyste alle de røde lamper, for nysgerrighedens skyld, bad jeg "Vanessa" sende en kopi af hendes pas, det kom prompte. Det var tydeligt forfalsket og dårligt fotoshop arbejde og med direkte fejl på passet.

Vi kender alle sammen de uopfordrede masse rundsendte "nigeria mails", som man hurtigt spotter som fake. Det her er nyt for mig, at de kriminelle læser annoncer og svarer "seriøst" på annoncer, det er ikke robotarbejde, der sidder nogle kriminelle mennesker et eller andet sted og laver dette arbejde, utroligt der er "buisness" i det, jeg gætter på at det drejer sig om at høste person data for at sælge videre.

Jeg har stoppet yderligere korrespondance med "Vanessa", hun nåede at få min mail og fornavn, ser nu frem til at min mailbox bliver tæppebombet med scammails :-(  begrænset skade men alligevel........

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)