Jeg vil gerne være bedre til at måle effekten af de forskellige markedsføringsaktiviteter jeg laver. Lige nu analyserer jeg mine data ved at se på trafikkilder og de enkelte landingssider. Det fungerer sådan set. Men men men... Jeg kunne dog godt tænke mig at kunne differentiere mere skarp. Hvordan gør jeg det bedst uden at skulle implementere særskilte/nye landingsider hver gang jeg laver et nyt tiltag? Kan jeg lade to forskellige kampagner, der skal ramme samme landingsside gå via to forskellige sider, der bare redirecter? Hvordan ser Google på dette? Jeg har brugt en del krudt på at sikre at jeg ikke har duplikeret indhold og vil gerne sikre mig at jeg ikke introducerer nye problemer bare fordi jeg gerne vil opsamle noget bedre data. Hilsen Louise E |
Det er da bestemt en mulighed det du nævner. Du kan også "bare" tilføje en kampagne parameter til det link du bruger i din markedsføring.
Alle statistik systemer har den mulighed.
Hvis du bruger analytics kan du kigge her:
http://www.google.com/support/googleanalytics/bin/answer.py?hl=da&answer=55518
/Claus