Kære amino’er Jeg er i gang med Regnskab 2.0 til virk.dk (ved godt, det er en postgang forsinket, men har fået frist til den 20. juni uden repressalier). Nuvel, vi kommer ud med et beskedent underskud i 2017, da vi har investeret massivt i udvikling (ny hjemmeside, nye produkter etc.) I den forbindelse har jeg nogle spørgsmål, som jeg håber, I kan hjælpe med: 1: Når vi ikke skal betale selskabsskat (da der ikke er noget at betale skat af), hvordan forholder det sig så med repræsentationsudgifterne, som vi jo normalt beskatter med 75%? De er meget små, men skal vi gøre noget bestemt ved dem ved underskud, som vi ikke har prøvet før? 2: Noter til Regnskab 2.0: Der er krav om noter til beregning af selskabsskat og personaleomkostninger og ellers ikke andet, vel? I så fald skal jeg vel blot lave en note for personaleomkostninger og ikke en for skat, der der jo ikke er i dette år, ikke sandt? 3: Er der noget andet, jeg skal huske i Regnskab 2.0 i forbindelse med et underskud, ud over at notere det i resultatopgørelsen og i ledelsespåtegningen? På forhånd mange tak for jeres altid gode og kloge hjælp :) /Lasse |
Det jeg nærmere bestemt mener omkring repræsentation er, om der skal ske mere fra ”Ordinært resultat før skat” til ”Årets resultat”, eller om disse to tal er de samme, når der er underskud i foretagendet.