Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattespørgsmål om "rabatter"

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige et "teknisk" spørgsmål (jeg har erfaring med at SKAT selv har flere fortolkninger af svaret)

Hvis nu vi antager jeg har købt x antal produkter til x antal kroner hos x firma.
Firmaet vælger at returnere en rabat til mig på eks. 20%

Den rabat jeg får tilbage som cool cash - skal jeg svare skat af dem?
Umiddelbart mener jeg ikke...

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 21:10
Dato: 3/6/2006 3:32:15 PM Forfatter:Lasse Burholt

Har lige et ''teknisk'' spørgsmål (jeg har erfaring med at SKAT selv har flere fortolkninger af svaret)

Hvis nu vi antager jeg har købt x antal produkter til x antal kroner hos x firma.

Hvis pengene er direkte relaterede til de produkter du har købt, skal du huske at justerer din købspris og derved også din moms-indberetning.
I og med at du får varene billigere, stiger dit overskud jo også. Og det er jo af dit overskud du betaler skat.

Alt om både i Danmark

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 21:45
Dato: 3/6/2006 9:10:18 PM Forfatter: Bjarne Brusen
Dato: 3/6/2006 3:32:15 PM Forfatter:Lasse Burholt

Har lige et ''teknisk'' spørgsmål (jeg har erfaring med at SKAT selv har flere fortolkninger af svaret)

Hvis pengene er direkte relaterede til de produkter du har købt, skal du huske at justerer din købspris og derved også din moms-indberetning.
I og med at du får varene billigere, stiger dit overskud jo også. Og det er jo af dit overskud du betaler skat.

Tak for et brugbart svar, Bjarne.

Men lad mig tage spørgsmålet videre: Lad os antage at jeg ikke er moms-registreret; mit samlede køb (det køb som jeg eventuelt måtte få en rabat af) over et år ligger under grænsen for momsregistrering - vil dit svar være det samme? (nu kan det så godt være at svaret giver sig selv, når jeg har siddet og tygget lidt på den, men i skrivende stund spørger jeg alligevel).

MVH
Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:09
Ja svaret er det samme. Dit overskud stiger jo ligesom i  Bjarnes eksempel.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)