Er der nogen som kender tallet på respons ? sådan ca. - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Hjælp til markedsføring & branding (Ikke internet) "

Er der nogen som kender tallet på respons ? sådan ca.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
Amino-karma 213
Fra Helsingør
Tilmeldt 4. jun 18
Indlæg ialt: 65

Skrevet 10-06-2018 kl. 18:43
Hej Aminoer

Mit spørgsmål her er måske lidt trikin, men måske er der en sådan ca. tommelfinger regel.

Mit spørgsmål lyder om nogen sådan ca. ved, hvad den typiske respons på B2B reklamer på print er ? Altså ikke online reklame.

Det er som sådan heller ikke salg af nedsatte varer jeg tænker på i reklamerne, men mere branding og oplysninger om diverse ydelser...

For en del år siden, synes jeg at have læst et sted, at ca. 3 promille er den respons der kan forventes, men hvor jeg har det tal fra i mit hoved, ved jeg ikke :-)

Mr-Hansen
Amino-karma 2.401
Fra Hellerup
Tilmeldt 21. okt 15
Indlæg ialt: 499

Jørgen
Fra jur.afd.dk ApS
Skrevet 10-06-2018 kl. 21:35

Hvis det kun er 3 promille, er det jo kun 1,5 stk som reagerer positivs hvis du sender dine trykte reklamer ud til 5000. Det er jo helt uinteressant for annoncørerne og stopper hurtigt, eller du kan ikke få annoncører hvis de også tror det er 3 promille.

Tror snarere det er 3% = procent = 15 stk positive henvendelser på 6 helsides annonnocer eller 12 halvsides, eller 24 1/4 sides. Men ved det ikke nøjagtigt.

Også det er langt i underkanten af hvad jeg synes er fornuftigt, der skulle gerne være langt mere respons.

Mvh  Jørgen

juridiskafdeling.biz v/pens. advokat og erhvervsmægler yder ca. ½ times

gratis retshjælp til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.biz.

Amino-karma 56
Tilmeldt 12. dec 14
Indlæg ialt: 12

Martin Riedel
Skrevet 10-06-2018 kl. 21:59

Så vidt jeg kan regne, er 3 promille af 5.000 ikke 1,5, men derimod 15.

Ikke at det nødvendigvis gør det til en fantastisk forretning :-)

Amino-karma 48.551
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. apr 05
Indlæg ialt: 8.541
Amino Plus Amino Ekspert
Hans Stokholm Kjer
Fra Kajaktrip.dk, Kjers Kommunikation
Skrevet 10-06-2018 kl. 22:41

Mr-Hansen:
Det er som sådan heller ikke salg af nedsatte varer jeg tænker på i reklamerne, men mere branding og oplysninger om diverse ydelser...

Det findes der ikke noget svar på.
Hvis du arbejder for en stor virksomhed med store kampagner, kan du lave før- og eftermålinger af din målgruppes kendskab til dit brand. Men du vil ikke direkte kunne måle respons på en måde, som er sammenlignelig med klik, likes, views og lignende. 

Hvis det drejer sig om salg, er du også nødt til at regne ting ind som forstyrrer kampagnen.
Jeg havde på et tidspunkt en lokal købmand, som annoncerede en flaske gas til 20 kr. mere end den kostede i Bilka i samme uge.
Han konkluderede, at annoncen ikke havde nogen effekt, fordi han ikke solgte mere gas end han plejede.
Han gjorde to fejl:
1. Tilbuddet var ikke attraktivt
2. Udskiftning af gas er ikke noget man gør impulsivt - men når flasken er tom.

VH Hans

Amino-karma 1.325
Tilmeldt 7. mar 18
Indlæg ialt: 281

Uptimester
Skrevet 11-06-2018 kl. 05:59

Jørgen:

Hvis det kun er 3 promille, er det jo kun 1,5 stk som reagerer positivs hvis du sender dine trykte reklamer ud til 5000. Det er jo helt uinteressant for annoncørerne og stopper hurtigt, eller du kan ikke få annoncører hvis de også tror det er 3 promille.

Tror snarere det er 3% = procent = 15 stk positive henvendelser på 6 helsides annonnocer eller 12 halvsides, eller 24 1/4 sides. Men ved det ikke nøjagtigt.

Også det er langt i underkanten af hvad jeg synes er fornuftigt, der skulle gerne være langt mere respons.

Mvh  Jørgen

Jørgen, de gætterier du kommer med er 100% forkert.

Så høje konverteringstal kan kun opnås gennem målrettet annoncering, hvor målgruppen i forvejen er varmet op/sorteret, så det stort set kun er konverterbare der ser annoncen. F.eks. er 3% eller en smule bedre konvertering realistisk for nogle (ikke alle) webshops, hvor de besøgende i forvejen er varmet op, inden de lander på siden.

Når man skyder med spredehagl og benytter omdelt reklame, skal man forvente en meget lav konvertering.

Amino-karma 213
Fra Helsingør
Tilmeldt 4. jun 18

Mr-Hansen
Skrevet 11-06-2018 kl. 12:02
Martin Riedel:
Så vidt jeg kan regne, er 3 promille af 5.000 ikke 1,5, men derimod 15.

Ikke at det nødvendigvis gør det til en fantastisk forretning :-)

Hej Martin

Er enig med dig i at hvis det er 3 promille tallet er, at det giver 15 i respons.

Afhængig af hvem afsender er, så kan 15 stk. være en dårlig forretning, men også en god forretning.

Tales derf.eks. om en revisor, så er 15 nye kunder nok ganske godt, da det jo i princippet er tilbagevendende kunder.

Hvis revisor har brugt kr. 6.500 på sit budskab, så har alene en ny kunde fået den udgift dækket og næste år er der så overskud i det regnskab.

Dertil er der så 14 yderligere kunder

Så jo det kan da være en forretning :-)

Mr-Hansen
Amino-karma 48.551
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. apr 05
Indlæg ialt: 8.541
Amino Plus Amino Ekspert
Hans Stokholm Kjer
Fra Kajaktrip.dk, Kjers Kommunikation
Skrevet 11-06-2018 kl. 13:11

Mr-Hansen:
Hvis revisor har brugt kr. 6.500 på sit budskab, så har alene en ny kunde fået den udgift dækket og næste år er der så overskud i det regnskab.

Du kan også være næsten sikker på, at revisor ikke får nogen som helst respons, hvis han markedsfører f.eks. oprettelse af selskaber på Cayman Islands i Hus Forbi.

Der er MANGE faktorer i spil.

Hans

Amino-karma 213
Fra Helsingør
Tilmeldt 4. jun 18

Mr-Hansen
Skrevet 11-06-2018 kl. 13:42
Hans Stokholm Kjer:

Du kan også være næsten sikker på, at revisor ikke får nogen som helst respons, hvis han markedsfører f.eks. oprettelse af selskaber på Cayman Islands i Hus Forbi.

Der er MANGE faktorer i spil.

Ovennævnte er jeg klar på, men det er heller ikke det tanken er..

Som du selv nævnte så køber folk gas, når flasken er tom eller tæt på. Oversat til f.eks revisor tanken, så vil der ud af 5.000 til 6.000 Cvr numre også være nogle nye, som måske har fundet ud af at deres første valg af revisor ikke var det bedste valg.

Ud af 5.000 til 6.000 virksomheder, vil der nok også være nogle, som af og til har haft tanken om at skifte revisor, men blot ikke fået det gjort.

Nogle gange holder en revisor op af forskellige årsager og der kan så være en kundegruppe der kigger nye veje.

Nogle gange kan en revisor tilbyde en anden og mere passende service...

Nogle gange kan virksomheder have behovet at skifte fra revisor til statsautoriseret revisor.

O.s.v. o.s.v.

Ja der er mange faktorer i spil

Mr.-Hansen

..

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)

RSS-feed

Marketing & Salg (Ikke Internet) er venligst sponseret af:

Hjælp til markedsføring & branding (Ikke internet)
Emner Svar
Plakatopsætning i København??
Nyeste indlæg af Cookie - John Hannover , i går kl. 17:10 1, 2
5
Tennistips.dk
Nyeste indlæg af Rasmuspajbjerg , den 15-11-2018 kl. 07:27 1, 2
6
Hvordan får man fat i dyre mærkevarer
Nyeste indlæg af gani85 , den 13-11-2018 kl. 09:26
0
Bæredygtig bæreposer og æsker?
Nyeste indlæg af david4 , den 07-11-2018 kl. 16:48 1, 2