Tak for de mange svar. Desværre er de fleste af de ting I nævner slet ikke mulige når man har en Scannet shop. Man kan ikke selv bestemme hvad siderne skal hedde, bestemme H1, H2 og den slags. Content kan jeg klare noget af, men stadig ikke på den mest effektive måde. Til gengæld arbejder jeg nu målrettet på links, så lad os se om ikke det giver noget.
Jeg vil dog til slut sige at mit spørgsmål gik konkret på min konkurrent og ikke på hvad jeg ellers kunne gøre. Som jeg ser det har min konkurrent nemlig ikke gjort ret meget ud af de forskellige "effektive midler" og derfor undrer det mig med den placering (det virker som om der bliver snydt). |
Hvorfor ligger min konkurrent højere på Google?
Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum
Du burde have adgang til at lave disse filer, tror en fil der hedder slips og så linke til den, ville gøre underværker. :-p |
Kristian Deiborg
ROI-hunter for Bodylab
Hvis du ved noget jeg ikke ved, så sig endelig frem Jeg er ret sikker på at jeg ikke har adgang til at lave filer på den måde. |
Har lige ringet til Scannet for at undersøge det - og er godt overrasket over deres svar - at man ikke kunne. Jeg vil anbefale dig at hoppe over til dandomains løsning, så kan du samtidig bruge lejlighed til lidt redesign af siden måske :-P
Kig f.eks. på www.bodylab.dk og se hvordan du kan få en standard shop til at se ud der....
/Kristian Sørensen |
Kristian Deiborg
ROI-hunter for Bodylab
Der er nu flere grunde til at jeg ikke skifter lige pt., men skulle jeg vælge at skifte så ville jeg hoppe på en osCommerce løsning. |
Hej. Jeg havde fra start af kig på osCommerce, men valgte alligevel DanDomian - deres shop er super nem at have med at gøre og der er masser af gode funktioner. Jeg er sikker på, at jeg havde haft mere arbejde med osCommerce og min webmaster, som har forsøgt sig med begge dele, ville helt klart vælge DanDomian en anden gang.
De er i øvrigt helt fantastiske i supporten - om man så mailer et spørgsmål klokken 23 er der svar 15 minutter senere. For 3 uger siden skulle jeg have flyttet hele shoppen til et af mine andre domæner og det klarede de perfekt. Kan kun give dem min varmeste anbefaling.
Hilsen
Camilla
|
Det skal sige med det samme at jeg ikke har et problem med DanDomain. Scannet svarer også på supportspørgsmål klokken sent (i øvrigt).
Min interesse for osC ligger i at fleksibiliteten er enorm i forhold til de andre standarder der findes. Derudover er der den store fordel (set med mine øjne) at der oftest er tale om en engangsudgift og ikke de månedlige gebyrer som der ellers opkræves.
Men du har da ret i at det giver noget ekstra arbejde. Ingen tvivl der. |
Google: er ligeglad med domænenævnet, men det er kommer bagefter betyder noget. Fx er www.slips.dk ikke noget der hjælper på nøgleordet slips, men det gør fx www.slips.dk/slips-til-konfirmanden.php. MSN Search: tager hensyn til domænenavnet, her vil både www.slips.dk og www.slips.dk/slips-til-konfirmanden.php gavne nøgle- søgeordet ''slips''. Bemærk: Så vidt jeg ved, så er det sådan, at 10-15% af dem der søger online, faktisk prøver at gætte sig til en relevant URL, fx gætte på at de kan købe slips på www.slips.dk, så i den situation kan et sigende domænenavn være relevant at tage med i sine overvejelser. |
SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk