Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registreres anonymt som medejer?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jun 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg skal snart til at registrere virksomhed sammen med en partner. Af personlige årsager vil jeg dog ikke stå listet som ejer offentligt.

Jeg vil derfor høre om jeg stadig kan registreres som medejer, dog uden at det er til offentlig beskuelse.

Hvis ikke det er muligt, og jeg skal være sikker på at jeg stadig har min andel på 50% af virksomheden, kan jeg så lave en form for kontrakt?

Tak på forhånd

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46717
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:13

Nej offentligt ejerregister betyder at har du mere end 25% indflydelse skal du være registreret fuld ud med navn - ,men der er så visse muligheder for  CPR beskyttelse

regn med at man altid - hvis man vil - selv om du var CPR beskyttet - hvis man har et legitimt behov for at finde ud af om du var ejer - ja så skal erhvervsstyrelsen opgive det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Enig med Johns svar. Hvis det er magtpåliggende ikke at fremstå som medejer så overvej om det indskud i stedet skal være et lån. Her kan så opstilles/aftales betingelser der reelt gør at du få kan din andel af overskud mv. Lånet kan gøres konvertibelt så du evt senere kan træde ind med en aftalt ejerandel.

Hvordan sådan en aftale skal skrues sammen afhænger af jeres konkrete situation og bør laves med hjælp fra advokat.

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 19:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et konvertibelt lån, som långiver ensidigt kan beslutte konverteret til selskabskapital, skal medregnes ved vurderingen af reelle ejere. 

De reelle ejerforhold kan ikke sløres på den måde.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)