Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man købe underskudgivende selskaber og udnytte deres underskud til fradrag i skat?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Skrevet kl. 10:50

John?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:55

Ja det er jeg sikker på - forudsætningen for at kunne udnytte underskuddet er, at de forsætter driften i selskabet du overtager - i princip uforandret og det må være tilfældet - Jeg kan ikke påstå jeg kan gennemskue hvad tanken er her - men formoder det netop er at kunne forsætte drift i ny ejerkreds og udnytte underskud og pengekasse OG naturligvis Neuroseach store ekspertise og div vaccine rettigheder - Det kan ikke være for at udnytte underskuddet i helt andet selskab - Det skal være i princip samme form og det må ikke være et "drift-tomt" selskab https://skat.dk/skat.aspx?oid=2061281 

Jeg kan godt læse, også andre steder, at selv skatteministeren er inde i overvejelser af om reglerne er skarpe nok (formentlig kan det være lettere så længe selskabet er børsnoteret at overtage - da det også kan betyde at køber dermed får genvej billigt til børsen - det er hundedyrt at blive noteret) men ja jeg er sikker på at du ikke i almindelighed kan skifte ejerkreds og udnytte underskud fra tomt selskab

Jeg tror også at en årsag kan være, at man ved overtagelsen overtager en lang række rettigheder som meget vel kan være prisen værd hvis man har likviditeten til at holde hovedet over vandet https://finans.dk/investor/ECE9171026/neurosearch-er-paa-vej-med-afviklingsplan?ctxref=ext 

Det er ikke sådan at Neuroseach er tomt- det er blot under afvikling i den forstand at det sigter på afnotering fra børsen. Det er både meget dyrt (i form af adm) at være på børsen og ikke godt for et selskab der er i vanskeligheder og hele tiden skal forklare alt i det offentlige.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Skrevet kl. 11:46

Men de to selskaber som har budt på det børsnoterede selskab er et ejendomsselskab og et transport selskab .

De siger det er en genvej til børsen.

Så jeg går ikke ud fra de forsætter den gamle drift med forsking og medicin osv.

Så de kommer til at ændre branche kode ente til ejendomsselskab eller transport selskab.

Jeg ved godt at formålet her er , billigere at blive børsnoted sig m.m.

Men mit primært er fokus på de 1.7mia underskud de har haft som de kan udnytte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:44

Jeg kan ikke sige andet end hvis de ikke driver neuroseach videre (hvad de da sagtens kan som ejere der også driver andet) så vil de blive frakendt ret til underskud. Jeg er dog også sikker på de driver Neuroseach videre - ellers var det dyr måde at blive børsnoteret på faktisk - og der er jo masser af patenter og mulige indtægtskilder

Er der slet ikke videre drift og overrgttgagelse af gælden osv så ville de miste ret til fradrag for underskud og jeg er meget sikkert på skat er helt opmærksom på det forhold.

Underskuddet kan udnyttes på den led at Neuroseach patenter mm giver fremtidige indtægter det er klart men driver de ikke N men bare transport f.eks. så mister de retten til at udnytte underskuddet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)