hvad bør jeg vide inden opstart af virksomhed? - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Nye ekspertblog-indlæg
om  Alt det andet..

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Oprettelse "

hvad bør jeg vide inden opstart af virksomhed?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
Amino-karma 12
Tilmeldt 27. maj 18
Indlæg ialt: 3

Skrevet 27-05-2018 kl. 17:50
Jeg har længe gået og drømt om mit eget rengørings firma, og nu skal det være.
Men hvad bør jeg egentlig vide? Og hvilke forholds regler skal jeg tage i forhold til skat osv.
Jeg opretter mig som pmv i CVR registeret og starter op i det små pt uden kunder.
Så jeg håber jeg kan få lidt gode råd omkring hvilke priser jeg bør have, hvordan jeg får kunder og ellers promovere firmaet på anden vis?
Jeg ville gerne igang hurtigt men da der ikke er nogen økonomisk hjælp at hente håber jeg der falder nogle gode råd af så jeg kan komme igang og få det op at køre.
forsat god søndag.

Benjamin
Amino-karma 161.376
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 34.756
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 27-05-2018 kl. 18:10

Nu ved jeg ikke hvad ambitionen er men HVIS du vil være firma med rengøring, så er PMV ikke lykken. Du vil - forhåbentlig være god og få gode kunder MEN hvis det er private, så vil de jo hurtigt blive sure, når du kommer at siger, at du ny lægger moms på fremover. Det skal du når du registreres for moms og det skal du når du kan se du rammer 50.000 på enhver 12 mdr periode = vel når du når ca 4000 per måned 

Stiger du 25% i pris kan det være som at starte forfra. Private kunne du lige så godt betjene som CPR person privat rengøring næsten

Er dine kunder firmaer, så kan du lige så godt momsregistrere dig fra start, da de jo trækker momsen fra og dermed er ligeglade. Du får mere troværdighed og kan trække moms af materialer fra

Det er en hård branche men stor konkurrence fra lavtlønnede firmaer

god vind med det. John Hannover 

Amino-karma 12
Tilmeldt 27. maj 18

Benjih
Skrevet 27-05-2018 kl. 20:16
Tak for den hurtige respons.
Hvis jeg betjener private kunder som cpr person er dets ikke sort arbejde?
Hvis jeg skal moms registrere så er det jo at vi kommer ud i at skulle betale en h....... masse penge for at få et ApS eller AS eller tager jeg helt fejl?

Jeg håber at blive et af de billige selvskaber på markedet men med en ypperlig service.

Benjamin.
Amino-karma 161.376
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 27-05-2018 kl. 22:40

Benjih:
nej man må godt lave privat rengøring som CPR og kunden kan tilmed få "servicefradrag" når de får dit CPR

Benjih:
Hvis jeg skal moms registrere så er det jo at vi kommer ud i at skulle betale en h....... masse penge for at få et ApS eller AS eller tager jeg helt fejl?
Det koster ikke noget at blive momsregistreret - Personlig virksomhed koster ikke noget at stifte - selskaber koster 670 kr - og skal så have en kapital fra 1 kr og op - men det er jo penge man kan købe aktiver for - det er jo ikke gratis at drive firma

vh John H

Amino-karma 12
Tilmeldt 27. maj 18

Benjih
Skrevet 28-05-2018 kl. 08:48
Cookie - John Hannover:

Benjih:
nej man må godt lave privat rengøring som CPR og kunden kan tilmed få "servicefradrag" når de får dit CPR

Registrere jeg mig som cpr på samme måde som jeg registrer et pmv?

Benjih:
Det koster ikke noget at blive momsregistreret - Personlig virksomhed koster ikke noget at stifte - selskaber koster 670 kr - og skal så have en kapital fra 1 kr og op - men det er jo penge man kan købe aktiver for - det er jo ikke gratis at drive firma

vh John H

Jeg fik bare afvide at det skulle være pænt dyrt men at pmv var gratis og at det ville være bedst indtil der var penge i firmaet og så betale mig fra at blive momsregistreret, men det kan jeg da godt høre ikke er helt rigtigt, hvad ville du forslå jeg gjorde for at blive moms registreret uden at betale flere tusinde kroner i opstart ?

Håbede på at samle kapital i et pmv for der kan jeg jo ikke trække penge ud til mig selv men lade dem stå i firmaet og bruge dem på at få firmaet til at vokse. hvis det giver nogen mening..

Benjamin..
Amino-karma 161.376
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 28-05-2018 kl. 11:51

Benjih:

1

Jeg fik bare afvide at det skulle være pænt dyrt men at pmv var gratis og at det ville være bedst indtil der var penge i firmaet og så betale mig fra at blive momsregistreret, men det kan jeg da godt høre ikke er helt rigtigt, hvad ville du forslå jeg gjorde for at blive moms registreret uden at betale flere tusinde kroner i opstart ?

2
Håbede på at samle kapital i et pmv for der kan jeg jo ikke trække penge ud til mig selv men lade dem stå i firmaet og bruge dem på at få firmaet til at vokse. hvis det giver nogen mening..

1 det koster intet at blive momsregistreret som enkeltmands virksomhed - det er helt gratis - blot et kryds i moms i din nuværende PMV registrering - i ændringer hos virk.dk og så er det klaret. Du skal så selvklart indberette moms

2 nej det giver ikke mening som sådan. I personlig virksomhed betaler man skat af sit overskud, og det helt uanset hvad man hæver eller skyder ind.

overvej bogen Personlig virksomhed http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html så du forstår hvad det er du er i gang med - inkl., hvorfor du må hæve alt det du vil/kan uden det påvirker skat - og tilsvarende kan sætte alt det du vil ind. Det er indtægter minus udgifter = overskud du betaler skat af.
Du kan bruge noget der hedder VSO skattemæssigt og kun betale en aconto skat på 22% hvis du ikke hæver, men det giver som udgangspunkt ikke mening hvis ikke du tjener over topskattegrænsen eller skal i ly for SU - så er det bare dyr administration og KAN teoretisk også give højere skat hvis du bare ender med at have sparet op til at endnu mere bliver til topskat

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)

RSS-feed

Alt det andet er venligst sponseret af:

Oprettelse
Besøg vores andre hjemmesider :
lll