Kære Aminoer, |
Jeg ved ikke helt hvordan du vil bruge svaret til noget større. Banken vil sikkert ikke skifte pris fordi du siger Amino har et par brugere der synes det er dyrt
Det er helt alm at banker ikke nødvendigvis har navn på modtagere med mindre du selv til dine konto udtog har skrevet navn på modtager. Både mellem danske og specielt udenlandske udveksles ikke som sådan navn men netop konto nr (eller Iban/SWIFT) som jo er den unikke overførsel.
Første råd - når det handler om overførsler du har lavet er, at skrive en identifikation du kan bruge til noget ud over kontonummeret i netbank - enten et navn eller nr du kan genkende f.eks fra dit regnskabsprogram
jeg kan da både i mine Nordea og DDB netbank se hvem modtager er for alle MINE overførsler - men det er jo mig der har skrevet det ind.
Værre er det med INDGÅENDE beløb fra kunder, for skriver de ikke noget - eller automatiske overførsler fra udlandet, ja så er det IKKE sjovt at skulle finde ud af hvad alle de beløb hører til.
Jeg er ikke i tvivl om, at det er et vist manuelt arbejde at skulle få sat modtager på alle dine overførsler, hvis de alene er noteret i netbank som kontonummer. OM prisen skal være 1000 kr i timen - tja - advokatkontorer og tandlæger tager vel en del mere og der involveres jo en del IT + man vil nok gerne undgå folk vælger at købe den ydelse, men jeg tror ikke banken ændrer mening fordi Amino finder det urimeligt evt.
Du kan jo afgøre, om du synes det er et bankskifte der skal til, men det løser jo ikke dit akutte problem
Venlig hilsen John Hannover