Hvad skal man svare en journalist der spørger hvad det er - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "PR, pressehåndtering & pressemeddelelser "

Hvad skal man svare en journalist der spørger hvad det er man efterspørger??

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
Amino-karma 5
Tilmeldt 22. maj 18
Indlæg ialt: 1

Skrevet 22-05-2018 kl. 11:23
Hej Aminoer!

Jeg sendte en pressemeddelse til en journalist, gjorde min research, personen skriver om samme emne osv.

Så svarer han så "Tak for e-mailen! Jeg vil gerne hjælpe, men jeg forstår ikke helt hvad det er at du efterspørger? Mvh."

Det fik mig til at rynke lidt på panden, for jeg synes selv at min pressemeddelse gav svar nok, og eftersom han er en journalist/redaktør, kan jeg ikke helt forstå hvorfor han skriver hvad det er at jeg efterspørger..

Her er hovedpunkterne i pressemeddelelsen:
1) Introduktion
2) Nyheden + link til at læse mere
3) Afslutning

Skrev bl.a. at nyheden ville virke godt med det som personen allerede har skrevet om, så tænker at det er ret klart hvad det er jeg ønsker. Omtale, og selvfølgelig en relation til journalister, som går begge veje.

Hvad skal man svare tilbage på sådan noget? Nogle idéer?
Amino-karma 178.206
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 38.921
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 22-05-2018 kl. 11:43

Rent gæt men mon ikke han spørger om du har tænkt dig han skal skrive en type betalt artikel om det eller om du forestiller dig han gratis bare trykker din pressemeddellere - nogen gange tror jeg tilmed der er forventning om, at man tegner en annonce og SÅ skrives der om ens virksomhed, men sådan ren reklame presserelease tager de ofte ikke

Du må vel ringe til journalisten og høre hvad denne vil vide mere og vær forberedt på, at det nok ikke bare er let at få trykt en egen tekst presserelease med minedre det er ret sensationelt og spændende for almenheden

vh John Hannover

Amino-karma 48.940
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. apr 05
Indlæg ialt: 8.600
Amino Plus Amino Ekspert
Hans Stokholm Kjer
Fra Kajaktrip.dk, Kjers Kommunikation
Skrevet 22-05-2018 kl. 20:44

toby920:
Hvad skal man svare tilbage på sådan noget? Nogle idéer?

Tag det som en invitation til at ringe til ham.
Det er supergodt, at du allerede er i dialog med ham. 1000 gange bedre end en afvisning, et standardsvar eller stilhed.

Hans

NYT FOREDRAG:
MIN KONKURS-KURS

https://amino.dk/forums/t/303680.aspx#1839509

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)

RSS-feed

Marketing & Salg (Ikke Internet) er venligst sponseret af:

Besøg vores samarbejdspartnere :