Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Norsk domæne

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Feb 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har forsøgt at købe nogle norske domæne-navne (.no), for at have dem i baghånden til min biks evt. senere skal ind på markedet hos Nordens olie-sheiker, men jeg bliver afvist, da man skal have 'local presence'. Er der nogle tips til hvordan man alligevel får fixet det??

mvh OIe

Fra Drammen, Norge
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

local presence er en ting, men man må også være registrert i det norske enhetsregisteret med et organisasjonsnummer. Ikke vet jeg hva slags virksomhet du driver, men dersom du har tenkt deg inn på det norske markedet uansett, så er det kanskje en ide å registrere deg i enhetsregisteret. Se forøvrig nærmere informasjon hos Brønnøysundregistrene på www.brreg.no

 mvh

Veli :) 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Grundet strænge krav fra det norske register, Norid, kan der kun registreres 20 domæner pr. norsk virksomhed, og lokal repræsentation er derfor en del dyrere og mere begrænset end for andre domæneendelser der kræver det.

Vi kan godt tilbyde registrering af .no-domæner og har registreret flere for andre Amino brugere - prisen er 295 kr. i oprettelse & 595 kr. for domænet pr. år samt 800 kr. for lokal repræsentation pr. år, dvs. i alt 1395 kr. pr. år.
Tilmeldt 12. Feb 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sune,

 

Tak for svaret, det lyder super. Lige et supplerende spørgsmål: Når man skal bruge flere varianter af det samme domæne (for at tage højde for stavefejl m.v.) skal man så betale de 800 kr. for lokal repræsentation een gang (fordi det handler om et firma) eller pr. domæne??

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Ole,

Som nævnt kan hver norske virksomhed max registrere 20 domæner, omkostningen er derfor høj pr. domænenavn, og ikke for servicen i sig selv. For hver gang der er registreret 20 domænenavne, skal der jo registreres en ny virksomhed udelukkende med det formål at eje domænenavne - derfor den relativt høje pris.

Skal der registreres flere domæner kan vi dog muligvis snakke om prisen - smid mig en mail med dit præcise behov, så finder vi ud af det :)
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)