Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto eller ej ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jun 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne have en separat konto til min enkeltmandsvirksomhed, så jeg har styr på hvad jeg har stående og ikke blander det med privatøkonomi. I den forbindelse, kom jeg til at tænke på om jeg kan bruge en privat. Jeg har nemlig en gammel børneopsparingskonto, som der ikke står noget på pt. Kan jeg ikke bare bruge den som min erhvervskonto, så slipper jeg for gebyrer ved oprettelse osv.  

Tilmeldt 4. May 18
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
De fleste banker accepterer ikke at man benytter en privatkonto som erhvervskonto.

Der er flere årsager, men bankerne begrunder det typisk med hvidvaskningslovene, som pålægger bankerne en masse forpligtigelser.

Og ja, de opdager det med det samme, da det offentlige stiller krav til kontoen skal gøres til nemkonto.

Da fleste banker tager temmelig høje priser for oprettelse af en erhvervskonto, Hvilket sikkert også er årsagen til dit spørgsmål. Hvis du søger i gamle tråde, her på amino, kan du sikker finde forslag til banker, hvor det stadig er billigt at få en erhvervskonto, men der er langt mellem dem.

Et alternativ er at oprette en konto hos transferwise.com, og bede nemkonto.dk om at tilknytte den som nemkonto.

Måske kan også revolut.com bruges. Jeg skriver måske, da jeg er lidt i tvivl om du, som dansk kunde, får dit egen iban kontonr..
Tilmeldt 30. Jun 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja også det jeg tænkte, ang. hvidvaskning. Men er det ikke noget med at som enkeltmandsvirksomhed så kan man blande erhverv og privatøkonomi som man vil, blot man har bilagene i orden? :)

Tilmeldt 4. May 18
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Jo, skattemæssigt. Men det har intet at gøre med din aftale i en bank, som er en privat virksomhed.

Her er det den aftale du har indgået, og de handelsbetingelser, som du har accepteret som er gældende. Samt de produkter og vilkår som banken fremadrettet tilbyder.
Tilmeldt 30. Jun 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah ja, det giver god mening. Mange tak. Hov, du ved ikke om jeg kan fratrække moms fra oprettelsen af sådan en ?

Tilmeldt 4. May 18
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Der tillægges generelt ikke moms på bankgebyrer.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt - banker er momsfrie og istedet lønsumspligtige så der er ikke moms på deres gebyr og derfor ikke fradrag for moms du ikke betaler. du kan altid vide, at du kan trække moms fra, når det fremgår på regning til dig fra en dansk momsregistreret, at der er moms med et beløb, ellers ikke (og så er der undtagelser også - repræsentation, bespisning, gaver mm) du kan overveje bogen fradrag med mere end 70 fradrag + generelle regler gennemgået http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/fradrag.html eller i starten ha en online bogholder med ind over

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)