Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sygdom og lukning af IVS

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Vi er 2 der driver et iværksætter selvskab sammen. Det er en bygge og anlægs virksomhed.

Der er sket en del ulykker både i firmaet og privat på det sidste (3 måneder) og det har resulteret i at jeg er faldet om af stress. Ja, jeg er faldet om i mit hjem 33 år gammel. Lider efterfølgende af hukommelsestab og depression.

Vi har en byggesag nu hvor der er stillet 200000 kr i sikkerhed (AB Forbruger). Jeg er fuldstændig ukampdygtig og har svært ved bare at varetage små hverdags ting.

Der mangler at blive lavet arbejde for ca. 50000-75000 kr på byggesagen.

Da vores indbyrdes arbejdsfordeling er sådan at det er mig der tager sig af alt drift og ledelse er vi endt i en hårdknude. Jeg kan ikke drive virksomheden, men jeg kan heller ikke stå med en gæld på 200000 kr bagefter. Det er min partner der har stillet sikkerheden.

Samtidig er kassen tom og jeg har derfor ikke mulighed for at handle. Jeg har kolegaer fra andre små firmaer som p.t. varetager sagen, men det er uholdbart i længden. Vi har stadig penge til gode hos bygherre, men det er usikkert om det rækker til at gøre sagen færdig.

Jeg er ingeniør (bygning fra DTU) og skulle derfor nok kunne finde noget lønnet almindeligt arbejde.

Jeg har brug for at komme ud af alle forpligtigelserne og starte på en frisk. 

Hvordan griber vi det bedst an?

Mvh Johs. Scheibelein

PermaByg IVS / www.permabyg.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46686
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Gå til en jurist og få et sidde samme møde. F.eks www.ditselskab.dk Jacob Tøjner kan sikkert komme op med noget

Det her handler bla.a om at vide hvem har stillet byggesikkerhed - du skriver din partner - og det må så være personligt? I så fald, selv om det lyder barsk så er det jo ham der har mest i klemme. Har du ikke stillet sikkerhed eller kautioneret i bank (det skal undersøges) så kan det jo være du bare KAN træde ud som direktør og så hænger du ved som ejer (kan være skidt med dagpenge - det bør du tænke over) - og så har du jo ikke mere ansvar for det daglige

OMVENDT er det jo ikke nødvendigvis fair mod din makker, hvis han skal hænge på al gæld for at sige det mildt.

Bedst er stadigt det I er i gang med, at få andre til at afvikle resten med mest muligt skind på næsen for jer, og så evt dele det tab der kan være - hvis du vil være fair mod din makker (bør tale om hvordan med skattefradrag i så fald) og få lukket ned snarest efter

god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)