Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogle banker er jo gebyrgribbe - men nu slår de også til mod iværksættere

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Refsgaard:

Der er skam konkurrence..... i at opfinde nye gebyrer Stick out tongue
Tror heldigvis konkurrencen kommer buldrende nu. November first som jeg nævnte er et eksempel og der dukker nye op næsten hvert eneste dag. 

Jeg kontaktede November First, men de mangler hvad jeg leder efter. De henviste dog til et firma der hedder REVOLUT som ser ud til at være helt fantastisk - dog uden jeg er kommet langt nok med at skrabe i lakken.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
De henviste dog til et firma der hedder REVOLUT som ser ud til at være helt fantastisk - dog uden jeg er kommet langt nok med at skrabe i lakken.
Kan sagtens være brugbart for dig - mener det koster mellem 250 kr og 1000  (10.000 dyrest) kr om mdr (afhængig af dit overførsels behov) 

Jeg mener også der er den del gebyrer i form af ex hvis man vil have kredit kort frem for det pre-paid debetkort der knyttes til og div andre gebyrer (ATM mm) og  jeg tror mere det vil være supplement til din bank, end noget der kan erstatte - MEN et muligvis godt supplement ved mange overførsler og specielt ved behov for træk under rejser mm

Overføringsmæssig kan du også kigge på Transferwise som alternativ til banker

Du må meget gerne vende tilbage med hvad DU når frem til i forhold til Revolut

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Kan sagtens være brugbart for dig - mener det koster mellem 250 kr og 1000  (10.000 dyrest) kr om mdr (afhængig af dit overførsels behov) 

Jeg mener også der er den del gebyrer i form af ex hvis man vil have kredit kort frem for det pre-paid debetkort der knyttes til og div andre gebyrer (ATM mm) og  jeg tror mere det vil være supplement til din bank, end noget der kan erstatte - MEN et muligvis godt supplement ved mange overførsler og specielt ved behov for træk under rejser mm

For forretningsbrug har de en "Freelancer" med 1 kredit/debet kort til 7£/md hvilket kan "stoppe hullet", og du har fuldstændig ret I, at dette er et supplement til banken - ikke et alternativ, og pt ved jeg ikke hvordan pengene er sikret, og jeg har bestemt ikke lyst til at få store betalinger ind på en konto som denne. Jeg har egentlig ikke problemer med min banks generelle priser - det er alle smågebyrerne og det at man hele tiden skal "tælle fingrene" der irriterer mig.

Det virker meget som Transferwise ligner det danske selskab der blev forsslået, medens det forekommer at Revolut kan det samme plus give dig kredit/debit kort understøttelse.Jeg vil givet afprøve det med begrænsede beløb og se om det fungerer som indikeret.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
or forretningsbrug har de en "Freelancer" med 1 kredit/debet kort til 7£/md
hvis det er med normalt kredit kort så er det jo ret så billigt mildest talt - jeg troede det var et pre-paid kort/debet kort kun man fik (og langt dyrere for andet) Kan du så få veksling billigt må det være et skud værd

Ja transferwise er blot overførsler til ofte lavere pris end bankerne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

BroncofanDK:
or forretningsbrug har de en "Freelancer" med 1 kredit/debet kort til 7£/md
hvis det er med normalt kredit kort så er det jo ret så billigt mildest talt - jeg troede det var et pre-paid kort/debet kort kun man fik (og langt dyrere for andet) Kan du så få veksling billigt må det være et skud værd

Ja transferwise er blot overførsler til ofte lavere pris end bankerne

vh John Hannover

Jeg har ikke fundet steder hvor man som dansk virksomhed kan få et kreditkort i USD eller EUR, selvom Sydbank nævnte at de havde faciliteter gennem deres tyske afdeliger vedr EUR (men jeg ved ikke om det er debet eller kredit kort, men jeg vil tro de kan begge dele). Omkring USD har jeg ikke fundet alternativer, og det er ikke synderlig betydeligt om det er debit eller kreditkort, selvom der brugsmæssigt er nogle forskelle, så bruger jeg ikke kreditkort for at finansiere noget.

Jeg læste følgende som gav et godt indblik I pro/con
BroncofanDK:

Revolut

Revolut operates in a similar way to Monzo. Customers get an account number and sort code to use for normal functions such as receiving a salary and making regular payments. There are also tools to analyse your spending, and notifications when the debit card is used. 

However, Revolut does not have a full banking licence (although it is applying) and deposits are not FSCS-protected. 

Revolut 
Revolut offers fee-free spending and withdrawals abroad, and customers can hold pounds, euros, dollars and a variety of other currencies simultaneously CREDIT: HEMIS / ALAMY STOCK PHOTO

A large part of Revolut’s utility right now is its travel spending and payment splitting features.

It offers fee-free spending and withdrawals abroad, and customers can hold pounds, euros, dollars and a variety of other currencies simultaneously. They can also exchange between any two of the available currencies for free.

Revolut offers the market exchange rate, which is typically slightly better than the Mastercard rate offered by the other companies mentioned here.

The payment splitting function allows you to share costs such as household bills or a restaurant meal with other Revolut users.

The firm offers a variety of other financial services via its app too. Users can borrow money using peer-to-peer loans from Lending Works, take out various types of insurance, buy cryptocurrencies such as Bitcoin, and take up various offers from partner companies. Currently, Revolut is offering £25 to users who consolidate their pensions using PensionBee.

Accessing some of these options requires becoming a “Premium” member, which costs £6.99 a month. This comes with other perks such as free spare and replacement cards and no limit on foreign exchange (currently £5,000 a month).

Revolut also offers some interesting security features. You can temporarily freeze a card and view your Pin as with Monzo. But there is also location-based security, where a payment won’t go through unless it’s close enough to your phone’s GPS location, which can be turned on or off.

Plus, it's possible to disable or enable any combination of payment methods. For instance, you could disable online transactions and swipe payments, but allow contactless payments and cash withdrawals.

It costs £5 to have your first debit card delivered, and there is a £6 charge for a replacement card. There is a top-up limit of £1,000 to £3,000 daily for new accounts. 

Selling points

  • It offers the best exchange rate when spending abroad, and the ability to hold and switch between multiple currencies is unique.

  • Payment splitting tool is useful on a day-to-day basis. 

  • Very good range of security features. 

Downsides

  • Not a fully licensed bank yet, so no FSCS protection.

  • You can only withdraw £200 a month in cash with a regular account for free (£400 with a premium account) – after that there’s a 2pc charge.

  • Unless you want to buy additional services through Revolut or exchange large amounts of currency, the £6.99 premium fee isn’t worth it.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Fin info tak

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)